Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

multilingual domæne vs subdomæne vs folder

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Leif Andersen:
men nu er det jo ikke en linkfarm vi snakker om.

3 sites på 3 forskellige ipèr hostet på i 3 lande vil aldrig virke som en linkfarm

Der skal MEGET mere til.

30 sites på samme ip der linker indbyrdes med 30 forskellige temaer, så er du ved at være der.

Han vil klare sig lang bedre i serp med 3 domains hostet i hvert land.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Stockholm
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet med flere virksomheder, som har henvendt sig til et internationalt publikum i en lang række lande. I forbindelse med virksomheder, som har bygget deres hjemmeside med sub-domæner og folders har jeg flere gange oplevet at de har kannibaliseret eget indhold hvis de primære nøgleord er identiske indenfor de respektive lande(dvs. at de engelske folders / sub-domæner har været bedre placeret end de danske på google.dk) - også selvom geo-targetting er er implementeret korrekt. Det kan selvfølgelig også ske med ccTLDs, men som jeg har oplevet det, er det mindre sandsynligt. 

Det er mildt sagt et frustrerende problem hvis det forkerte sprog ranker, og det har ikke altid har været let at så let at få løst som man skulle tro...

Derudover er der ingen tvivl om at Google har en øgende tendens til at favorisere lokalt indhold, og det er min erfaring, at det  ikke kræver nær så mange links få et lokalt tld til at ranke, som en folder / sub-domæne på på et internationalt tld. 

Så længe der bare er tale om 3 domæner / lande vil jeg helt klart foretrække en ccTLD løsning. Specielt med tanke på at både det engelske og tyske marked er langt mere konkurrencepræget end det danske; og på lang sigt giver denne løsning, efter min mening, de bedste resultater. 

Derudover er det bevist at CTR bliver lavere når der er tale om et andet lands ccTLD (som flere også nævner).

Alt andet lige vil jeg ud fra et seo-perspektiv altid vælge ccTLD frem for sub-domæner og folders - jeg mener ganske enkelt at potentialet er større i 9 ud af 10 tilfælde.

Hvis du allerede har en (international) hjemmeside, som allerede har stor værdi (PR og autoritet), vil du på kort sigt få mest ud af at anvende folders da du kan anvende den eksisterende værdi til at booste de nye lande /markeder. Her fungerer det dog ikke hvis du har et .dk domæne, da det, som nævnt tidligere, ikke kan anvendes med geotargeting.

 

   

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos MYSecurityCenter.com valgte vi at tage et hoveddomæne, og så bruge det for alle siderne.

Årsagen til det var at i og med vi er et brand, så er det fedest at kunne holde på et .com domæne. Derudover så letter det også administrationen betydeligt, at man altid kun skal tænke på ét domæne, én administration osv.

Så lagde vi så alle landene i undermapper fx. /dk /de osv.

Den løsning har vi været super glade for!

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO Konsulent

SEO-konsulent:
Hvis du allerede har en (international) hjemmeside, som allerede har stor værdi (PR og autoritet), vil du på kort sigt få mest ud af at anvende folders da du kan anvende den eksisterende værdi til at booste de nye lande /markeder. Her fungerer det dog ikke hvis du har et .dk domæne, da det, som nævnt tidligere, ikke kan anvendes med geotargeting.

Man kan ikke lave Geo-Targeting på folders - da folders bliver lavet på et og samme domæne. Vil man bruge Geo-Targeting bliver man nødt til at lave subdomæner på et generisk TLD (Top Level Domain)/internationalt domæne.

@ Casper

Lyder godt - så sparer i jo en del på administration.

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Leif Andersen:
Man kan ikke lave Geo-Targeting på folders - da folders bliver lavet på et og samme domæne. Vil man bruge Geo-Targeting bliver man nødt til at lave subdomæner på et generisk TLD (Top Level Domain)/internationalt domæne.

Du mener vel at man ikke kan på et .dk-domæne? På generiske TLD'er kan man godt landeangive specifikke foldere i GWT

Fra Stockholm
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Leif Andersen:

Hej SEO Konsulent

SEO-konsulent:
Hvis du allerede har en (international) hjemmeside, som allerede har stor værdi (PR og autoritet), vil du på kort sigt få mest ud af at anvende folders da du kan anvende den eksisterende værdi til at booste de nye lande /markeder. Her fungerer det dog ikke hvis du har et .dk domæne, da det, som nævnt tidligere, ikke kan anvendes med geotargeting.

Man kan ikke lave Geo-Targeting på folders - da folders bliver lavet på et og samme domæne. Vil man bruge Geo-Targeting bliver man nødt til at lave subdomæner på et generisk TLD (Top Level Domain)/internationalt domæne.

Du kan, som nævnt, sagtens lave geo-targeting på folders så længe der er tale om et gTLD eller gccTLD. På samme måde som du vil lave geotargeting på sub-domæner skriver du de respektive folder-urls ind i GWT, som individuelle hjemmesider. (i.e. eksempel.com/dk eller eksempel.org/de), og efterfølgende specificerer geografien til alle siderne. Jeg har generelt arbejdet med en del flere firmaer som anvender denne metode frem for sub-domæne metoden, og skulle jeg vælge mellem sub-domain og folder vil jeg i de fleste tilfælde anbefale folders. (det virker som om sub-domæner ikke altid arver autoritet og trust fra hoved-domænet)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også, at mapper er bedre end under-domæner, selvom under-domæner ser smartere ud.

Hvis man er en meget stor virksomhed, så er under-domæner det bedste, om end det bedste er at benytte et lokalt domæne til hver land, men det kan være lidt besværligt.

Jeg står selv i samme overvejelser aktuelt, og her har vi ikke besluttet os endnu.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke at f.eks Google tillægger subdomæner nogen værdi som sådan. Her er folders langt bedre. Bedre endnu er hoveddomæner hostet i de lande man har som målgruppe, og disse domæner kan fint linke til hinanden, og med fordel opsættes så det fremgår som værende et og samme site for den jævne bruger.
Der er ingen tvivl om at et site vil tiltrække trafik fra det land domænet er hostet i, UANSET hvilket sprog sidens inhold er skrevet på.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Leif Andersen:
Man kan ikke lave Geo-Targeting på folders - da folders bliver lavet på et og samme domæne. Vil man bruge Geo-Targeting bliver man nødt til at lave subdomæner på et generisk TLD (Top Level Domain)/internationalt domæne.

Man kan godt nu bruge geo-targeting i GWT på folders på internationale domæner.

Jeg beklager påstanden om det modsatte i ovenstående indlæg.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Dinkonsulent.nu Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Har ikke læst alle dine svar - men kort, registrer dine domæner nu i de lande du mener vil henvende dig til på den korte og den lange bane. Det er langt biligere at være på forkant end på bagkant.

- Og i forhold til søgemaskiner etc, er det kun en fordel at have domænerne også. Du kan herfra lave folders, subdomæner etc. men jeg ville ikke vælge domænerne fra, slet ikke når omkostninger på domæner er så lav.

Pøj pøj med det

Mvh

Pernille Casparsen

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)