Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online økonomisystem med service/eftersyn samt maskinstyring

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg leder efter et nyt (helst online) økonomisystem til en håndværksvirksomhed, hvor service og projektering er i fokus.

Som udgangspunkt ligner virksomheden en VVS virksomhed, så udover økonomidelen (debitor, kreditor, faktura osv.) skal der også indgå lager, projektstyring (både med dokumenthåndtering, planlægning, budget osv.) og indkøb.

Til service er der lidt specielle krav, da virksomheden opstiller og servicerer anlæg, som kræver årligt eftersyn og gerne skal kunne registreres i økonomisystemet med serie nr. og div. anlægsdata. Dvs. mange service og eftersyn opgaver skal baseres på anlægget. Virksomheden bruger, og vil gerne blive ved med at bruge (medmindre bedre løsninger findes) et værktøj som hedder Reeft. Det bruges til at "sende" opgaverne fra økonomisystemet til montørens arbejdsstation, hvorefter han kan regsistrere tid, materialer, udfylde tjeklister og vedhæftede billeder, altså stort set lave alt klar til fakturering (fakturakladde), således kontoret kun skal kontrollere og godkende til fakturering. Reeft bruges også til planlægning af service og projektopgaver via en webplanner og det fungerer rigtig godt. Reeft understøtter også opgaver på anlægsbasis. dvs. her ville der være behov for en integration fra økonomisystemet.

Projektdelen skal være stærk på budgetter som laves på baggrund af varer/indkøbsvarer og ydelses kostpriser (gerne med mulighed for at lave skabeloner), planlægning af lagervare/pluk indkøb til lager og indkøb af skaffevare med oversigt for leveret/ikke leveret bestilt osv.) dokumenthåndtering, rapporter på det enkelte projekt og samlet projekter oeversigt.  

Hele systemet skal gerne kunne håndtere 99% af alle bilag elektronisk (udgående og indgående fakturarer, tilbud, breve, serviceaftaler, indlæsning af fakurarer og vare/varepriser) og det må meget gerne være fuld integreret med office (evt. 365 når det alligevel skal være hosted/online) 

Naturligvis er prisen en vigtig faktor men den er ikke afgørende her. Der er ønske om funktionalitet og fleksibilitet, så den rigtige løsning vil der også gerne betales for.

 

Jeg håber i har nogle gode forslag.  

 

 

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om C5 online kan hjælpe jer

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker. Jeg kender lidt til c5 og umiddelbart tror jeg ikke en standard C5 kan løse alle opgaver, så jeg er bange for at der skal for meget "udvikling" til og dermed blive meget dyr i opstartsgebyr og månedlig omkostning. Jeg vil helst finde et produkt som kan løse største delen som standard - jeg ved godt at der altid vil være noget tilpasning og evt også noget udvikling, men med det kendskab jeg har til C5 tror jeg det bliver omfattende. Ret mig hvis jeg tar fejl...

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger selv C5 til en håndværkere jeg laver regnskab for. Synes det kan meget af forsk ting. Men ja der skal nok moduler til ekstra. Og ja så koster det mere. Men det var da værd at undersøge. Kender ikke til så mange andre. Koster jo intet at undersøge :)

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der har andre forslag?

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Billysbilling.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

@Nikolas, tror slet ikke et system som det kan leve op til de krav der er

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)