Igår fik vi en lidt kedelig nyhed af en af vores affiliate partnere, vi ringede og spurgte hvorfor vores betaling endnu ikke var kommet, svaret var kort. "Vi har i går indgivet konkursbegæring"
Det da skide ærgerligt for dem, men det beløb vi havde til gode ved dem er omkring 70.000 kr.
Vi fik at vide at i starten af august ville der komme en kurator på og så kunne vi kontakte ham mht. til vores udestående.
Men mit spørgsmål er så? Hvad er chancerne for vi får pengene og hvor længe kan der gå før pengene bliver udbetalt og hvad dælen gør vi indtil, vi har husleje, forsikring m.v.
Er det bare at bide det i sig og vente?
(Syntes ikke jeg vil nævne navnet herinde, da de endnu ikke har udsendt pressemeddelse)
Ja har været inde og kigge, den er ikke offentlig gjort endnu, men gik ud fra der gik et par dage inden den blev offentliggjort. Der står heller ikke noget på cvr.dk
I kan evt. bede om deres seneste regnskab, hvis det ikke er offentligt tilgængeligt. Så kan I derfra danne jer et billed af hvordan likviditeten ser ud i selskabet. Men er der ikke rimelige chancer for at få nogle penge? Da de vel har en kunde i den anden ende som har betalt et større beløb for reklamen?
Der kan desværre gå rigtig lang tid - en af mine tidligere kunder gik også konkurs for nogle år siden og jeg mener der gik tæt på to år før boet var gjort endeligt op :-(
Men synes at vi ret hurtigt fik at vide, at der ikke var udsigt til betaling til de simple kreditorer, så i får forhåbentligt hurtigt en status.
Regn med at pengene er tabt og brug tiden på at finde en løsning på jeres nye udfordringer med at få betalt jeres egne kreditorer. Selv om det kan være svært ar lade være, så kan det ikke betale sig at bruge energi på at ærge sig over det :-(