Hvis man har købt en vare til sin virksomhed, men har glemt at medtage købet, da man indberettede moms, kan man så medtage købet på en senere indberetning? Og hvis man kan, er der så en tidsfrist for, hvor gammel en vare man kan medtage?
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener godt at man kan tage det med i næste moms kvartal uden problemer. Det vigtigste er blot at du har dokumentationen for det og dermed har mulighed for at forklare dette overfor skat, hvis det skulle blive aktuelt.
Jeg ved ikke hvor langt man kan gå tilbage desværre.
Jeg skal længere tilbage end en enkelt momsperiode, så jeg mangler desværre stadig svar. Men tak for input.
Du kan godt rette flere momsperioder tilbage. Men jeg vil også anbefale dig at bruge den "lette" løsning og blot medtage fakturaen i næstkommende momsperiode.
Jeg har dog en enkelt gang oplevet en overemsig skattemedarbejder som ville have 3300 kr ført tilbage til den periode som det vedrørte. Hvis du vil rette fejlen kan det ske i Tastselv eller via nedenstående blanket.
Jeg tænkte på, om jeg som privatperson kunne sælge min virksomhed den vare, jeg ikke har indberettet moms for? Og i givet fald til hvilken pris i forhold til den jeg oprindelig betalte?