Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glemt at momsindberette køb til skat

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Brita Starcke:
så jeg skal ikke frygte at blive sigtet for regnskabsfusk,

Der skal mere til, ligesom det du laver ikke er regnskabsfusk men fejlrettelse. Om beløbet er taget med i den ene eller periode er mindre vigtigt (så længe det ikke er hele dit regnskab, som roder).

/Henrik

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 09:50

Super. Tak for svar allesammen! :)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:36

Enig med de råd du allerede har fået.

Dog bør du overveje, om der er tale om et større beløb (for din virksomhed).

Da du flytter en udgift fra ét skatteår til et andet, så kan der jo reelt være tale om, at du opnår en skattebesparelse ved at flytte udgiften. Er der derfor tale om en større regning, så bør du ikke bare tage den med i dette skatteår.

Er regningen dog lille og "ubetydelig" i det store skatteregnskab, så kan den nemme løsning godt anvendes, indtil du (måske) møder en emsig skattemedarbejder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:05

Jeg har gjort det før og skat sagde ingenting til det. 
Det skal helst være samme regnskabsår for at holde det adskilt men det var ikke et krav fik jeg og vide af skat.

Det skulle bare laves sådan at forrest i regnskabet kom de billag du havde glemt således de stadig stod i orden udfra dato og selvfølgedig kvartalsvis hvis det er sådan du afregner.

dvs. 1 ringbind pr. afregning da hvis de fortager kontrol så hiver de måske én afregnings periode ud. 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 00:18

Jakob Mikkelsen:

Jeg har gjort det før og skat sagde ingenting til det. 
Det skal helst være samme regnskabsår for at holde det adskilt men det var ikke et krav fik jeg og vide af skat.

Det skulle bare laves sådan at forrest i regnskabet kom de billag du havde glemt

Lyder da godt nok som om, at du har talt med en meget glad og letsindig skattemedarbejder! Big Smile

Til trods for din oplevelse, så er det stadig ikke lovmæssigt korrekt, at gøre det på den måde.

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 06:18

Så det lovmæssige korrekte vil være at undlade at indberette beløbene? Eller hvordan skal jeg forstå det?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:32

Det lovmæssigt korrekte ville være at tage bilaget med i det regnskabsår, som det reelt vedrører. Det betyder, at du skal lave ny resultatopgørelse for din virksomhed, samt ny årsopgørelse for det relevante skatteår, så du kan få tilrettet din skat for året.

Hele processen kan derfor føles lidt omstændig, og derfor vil de fleste bare tage udgiften med i det aktuelle år (som du også rådgives til her i tråden). Det er også det jeg vil råde dig til, med mindre der er tale om et anseeligt beløb, og at du vurderer, at det vil ændre din skat væsentligt.

Du kan som udgangspunkt kun rette 3-4 år tilbage (opdager du fejlen før 1. maj, kan du rette 4 år tilbage, ellers kun 3). Du kan altså rette tilbage til år 2009, på nuværende tidspunkt.

Læs evt. mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1898880&chk=205780#1898882

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 10:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1000 tak for dit meget udførlige svar, Martin. Nu er selv jeg ikke i tvivl længere. Smile

Go' weekend!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)