Jeg ved godt, hvor du mener forskellen ligger, men en hund er vel ik et mere værdigt dyr, end f.eks en hjort, en fasan eller en gedde? Eller tager jeg fejl?
Jeg tror vi skal passe på ikke at blande det hele sammen!
Hvis vi antog at en hundhvalp blev aflivet på åben skærm vil det i de fleste "almindelige" menneskers liv være sygt og unormalt. Men sådan er det jo ikke med en jæger. En jæger slår et dyr ihjel på en human og fornuftig måde - og så er jægere faktisk gode at have.
De holder bestanden af vildt på et fornuftigt niveau. Uden dem var især råger og hjorte et problem i landskabet!
Men ellers giver jeg dig fuldstændig ret - der er ingen forskel på om et dyr er en hund, en ræv, en gris - de skal alle behandles med respekt! Og der var det, som jeg fortolker Ravn mente med sit indlæg - og som jeg ligeledes mener at Cookie har totalt fejlfortolket!
Jeg har INGEN sympati for bestialsk dyremishandling! Om så det er en gris i en produktionsstald eller en hund på live tv! De er de samme i min verden (Tilbage til din pointe)
Derimod har jeg ingenting imod at spise en gang godt kød, hvor jeg kender til dyrets historie før det var kød! Om så det er en jæger eller en landmand, der har nedfældet det!
På den måde har jeg MIN moral i orden.