Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes i om dette? Slår hundehvalp ihjel for penge

Side 6 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilbage står - at de der REALITY show TV som visse stationer står for, nok vil udvikle sig mere om mere extremt indtil stemningen svinger. For mig - USH - forsvind

John, jeg giver dig helt ret. Jeg synes selv, at disse realityshows for længst er gået over grænsen for, hvor meget dumhed og naivitet der kan herske på TV, men der er "desværre" seere til det! At vi to ikke ser det, er jo kun godt for os!

Cookie:
og mon ikke det også vil gavne dig som iværsætter i forhold til de mange der vil mene det bare skal måles op mod spisning af kød eller andet rent vrøvl.

Dette kalder jeg dog direkte en usaglig og uintelligent bemærkning - her går du stik imod det, du lige har givet Jimmi ret i - at alle har en holdning og kan tage stilling på hver sin måde! At kød, kun er "kød" for dig - og at du bare skal have det største stykke til rødvinen - og du ellers er ligeglad med, hvordan der er kommet i køledisken, betyder ikke at andre argumenter er rent vrøvl. Der er bare nogle, der tænker over, hvad de kommer i munden - og det skal du acceptere, selvom du ikke er enig! 

Andet er barnligt - og kan på ingen måde drages i parallel til iværksætteri, som du ellers prøvede på! Jeg er ikke nogen dårligere forretningsmand, fordi jeg ser kød som værende et tidligere dyr - din udtalelse er derfor "rent vrøvl" 

Cookie:
JO - du tager moralsk stilling og det gør jeg også gennem tråden

Du fremkommer ikke med nogle moralsk stilling, tvært i mod! Du har ytret dig utrolig barnligt igennem hele tråden, ved at tage afstand på en alt andet end moralsk måde. Aldrig har jeg oplevet en ellers så dygtig skribent herinde "flippe" så meget ud på en anden bruge, på grund af en anden holdning end din! Dette er ikke moralsk - men usympatisk!

Cookie:
selvsagt er lystmord ikke noget man kan skabe TV på

Dette er vi ALLE enige om - lystmord skal i det hele taget ikke finde sted! Og det tyder jo også på, at være en AND! Jeg tror personligt ikke på at TV3 ville være SÅ DUMME!!! De vil få alle efter sig! 

Men nok fra mig - i en tråd, der egentlig ikke har så meget med selve forummet Amino at gøre !

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bavl - det handlet slet ikke om kød kun er kød for mig eller noget i den stil. Jeg mener, at hvis folk i Amino, facebook eller andet-  optræder tåbeligt og forsvarer drab på en hundehvalp på primetime tv - så vil det skade dem som iværksættere (ja kun blandt de som læser det)

Helt fint hvis man går ind for drab på en hundehvalp på prime TV som en del af jer gør rent faktisk ved ikke at gå mod det - men I må regne med, at vi er nogen der ser jer som skøre - og de som er enige med jeg - vil holde af jer som iværksættere, og de som jeg-  er uenige - vil lukke jer bort - helt som man bruger facebook og andre medier til at få en opfattelse af hvordan I/vi er

God aften dog

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:45

Er helt sikker på at dette er et stunt og at det kun skal skabe en masse omtale, hvilket det jo gør til kryds og slange! 

- Nægter at tro på at der er hold i historien. I forrige sæson måtte de ikke blende en guldfisk, så tvivler jeg på at de får lov til at slå en hundehvalp ihjel denne gang.

Ha' en super dag! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:48

Ebbe Hansen:
helt sikker på at dette er et stunt
100% rent stunt - men det ændrer jo desværre ikke ved en dels opfattelse i støtte til sådan et projekt - men ja - totalt stunt 100%

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Fra  J. Møller Skrevet kl. 00:55

Cookie:

Helt fint hvis man går ind for drab på en hundehvalp på prime TV som en del af jer gør rent faktisk ved ikke at gå mod det - men I må regne med, at vi er nogen der ser jer som skøre - og de som er enige med jeg - vil holde af jer som iværksættere, og de som jeg-  er uenige - vil lukke jer bort - helt som man bruger facebook og andre medier til at få en opfattelse af hvordan I/vi er

God aften dog

Jeg tror vi siger god nat i stedet for god aften:) Du trænger vidst til søvn, for du er da HELT galt på den nu! Nu taler vi vidst om vrøvl! Stort set INGEN i denne tråd har sympati for ligegyldig aflivning af dyr og hundehvalpe. Tror du har læst helt forkert, du.. Og vil du undrage kontakt med mig, fordi du føler vi er uenige, så går min verden videre! Jeg synes du reagere barnligt, John!

Men sov godt - så starter vi på en frisk i morgen tidlig:) 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cookie:

JO - du tager moralsk stilling og det gør jeg også gennem tråden - selvsagt er lystmord ikke noget man kan skabe TV på - og det vidste TV3 givet også - og om det overhovedet var dem der skabte rygtet ved jeg ikke.

Altså jeg vil da gerne slå fast, at jeg synes det er klamt tv, men hvis der er mennesker, som gerne vil se hunde blive aflivet, så kan jeg intet gøre ved det. Enten ser de det i sådanne shows, på youtube eller andre steder. Har folk de lyster, så er der med sikkerhed nogen, som "tilfredsstiller" dem...

Men hvor er forskellen på aflivning af en hundehvalp i reality tv og så en jæger, som plaffer en hjort eller en fasan? Er det ik lystmord? Eller fiskere for den sags skyld, som hiver den ene fisk efter den anden i land, blot for at få hovedet af den store gedde. Resten ender som affald...

Jeg ved godt, hvor du mener forskellen ligger, men en hund er vel ik et mere værdigt dyr, end f.eks en hjort, en fasan eller en gedde? Eller tager jeg fejl? 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:

TT Tekstforfatter:

tænkstort:

Jesper:

tænkstort:
Men jeg vil da gerne give min subjektive holdning på, hvorfor jeg mener at mennesker skal vægtes højere end dyr. Jeg er selv et menneske. Det er nok ikke et rationelt svar, men det rager mig. :)

Dyrene var ikke flinke mod menneskerne i Abernes Planet. Det er dem eller os!   ~8-|

Lol. Den får du sgu' 5 stjerner for. :)

I er begge to dybt sørgelige. Virkelig uhyggeligt, at man kan være så blottet for empati overfor andre levende væsner. I er ikke værdige til at blive respekteret af nogen som helst på et menneskeligt plan. Føj for helvede!

Jeg synes Flipper er flink nok, men Lassie, Bedstemor And og dyrene i Hakkebakke Skoven er slet ikke ligeså flinke som dig, Thomas.

De er til gengæld langt mere intelligente end dig. I rest my case!

Hvis du har ret, så kan det jo være en koordineret kampagne for at få folk til at sende en vælgererklæring til Miljøpartiet Fokus. Heldigvis regnede Lundsby mediestuntet ud, ellers havde jeg aldrig gennemskuet TV3 alligevel ikke ville henrette en hundevalp på tv. De er fanme smarte, de dyr. Mon hundevalpen er med i komplottet?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Fra  J. Møller Skrevet kl. 01:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Jeg ved godt, hvor du mener forskellen ligger, men en hund er vel ik et mere værdigt dyr, end f.eks en hjort, en fasan eller en gedde? Eller tager jeg fejl? 

Jeg tror vi skal passe på ikke at blande det hele sammen! 

Hvis vi antog at en hundhvalp blev aflivet på åben skærm vil det i de fleste "almindelige" menneskers liv være sygt og unormalt. Men sådan er det jo ikke med en jæger. En jæger slår et dyr ihjel på en human og fornuftig måde - og så er jægere faktisk gode at have. 

De holder bestanden af vildt på et fornuftigt niveau. Uden dem var især råger og hjorte et problem i landskabet! 

Men ellers giver jeg dig fuldstændig ret - der er ingen forskel på om et dyr er en hund, en ræv, en gris - de skal alle behandles med respekt! Og der var det, som jeg fortolker Ravn mente med sit indlæg - og som jeg ligeledes mener at Cookie har totalt fejlfortolket! 

Jeg har INGEN sympati for bestialsk dyremishandling! Om så det er en gris i en produktionsstald eller en hund på live tv! De er de samme i min verden (Tilbage til din pointe)

Derimod har jeg ingenting imod at spise en gang godt kød, hvor jeg kender til dyrets historie før det var kød! Om så det er en jæger eller en landmand, der har nedfældet det! 

På den måde har jeg MIN moral i orden. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:34

JesperMoeller:

Fashion-Seller:

Jeg tror vi skal passe på ikke at blande det hele sammen! 

Hvis vi antog at en hundhvalp blev aflivet på åben skærm vil det i de fleste "almindelige" menneskers liv være sygt og unormalt. Men sådan er det jo ikke med en jæger. En jæger slår et dyr ihjel på en human og fornuftig måde - og så er jægere faktisk gode at have. 

De holder bestanden af vildt på et fornuftigt niveau. Uden dem var især råger og hjorte et problem i landskabet! 

Men ellers giver jeg dig fuldstændig ret - der er ingen forskel på om et dyr er en hund, en ræv, en gris - de skal alle behandles med respekt! Og der var det, som jeg fortolker Ravn mente med sit indlæg - og som jeg ligeledes mener at Cookie har totalt fejlfortolket! 

Jeg har INGEN sympati for bestialsk dyremishandling! Om så det er en gris i en produktionsstald eller en hund på live tv! De er de samme i min verden (Tilbage til din pointe)

Derimod har jeg ingenting imod at spise en gang godt kød, hvor jeg kender til dyrets historie før det var kød! Om så det er en jæger eller en landmand, der har nedfældet det! 

På den måde har jeg MIN moral i orden. 

Vi er enige, men der er lige en lille pointe. I artiklen står der tydeligt, at det er en dyrlæge, som afliver hundehvalpen efter ordre fra deltageren/deltagerne. Med andre ord, så lider dyret ikke, og det ville (hvis det sker) blive aflivet på en human måde...
Faktisk mener jeg, at en sådan aflivning er meget mere human, end f.eks når en jæger skyder en hjort. For den dør ikke altid ved første skud, og så kan den ligge og lide i en længere periode... 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Fra  J. Møller Skrevet kl. 01:50

Fashion-Seller:
For den dør ikke altid ved første skud, og så kan den ligge og lide i en længere periode... 

Du har ganske ret! Det er ikke rart, når dette sker! Heldigvis så er jægere altid gode til at "rydde op efter sig selv" hvis de skamskyder et dyr, således det ikke ligger et sted og forbløder. 

Side 6 ud af 7 (63 indlæg)