I det perspektiv er der vel ligegyldigt om nogen slår en hundevalp ihjel eller ej.
Undskyld, jeg er lidt ked af, at Ravn fik så hård en lussing grundet sin skarpe holdning. For tror ikke, det er ment, som det står!
Jeg betegner mig selv for en helt normal und mand, der er særdeles glad for dyr - og har i øvrigt en hund. Som jeg snart behandler bedre end et barn:)
Men manden har altså lidt ret! Stillet i et samlet regnestykke er det fuldstændig ligegyldig med en enkelt hundevalp. MEGET BRUTALT SAGT!!!
Dårlig dyrvelfærd blandt landbrugsdyr er noget man lukker øjnene for i samfundet - fordi der er nødvendigt. Jeg er stor kapitalist og dette er direkte dobbeltmoralsk sagt, jeg ved det, men har det fandme ikke godt med at landbrugsdyr er blevet en direkte industri, hvor det kun går op i penge og intet andet. At en gris kan gå og direkte rådne op i levende live, bliver der aldrig stillet spørgsmålstegn ved. Fordi det er en nødvendighed - og en eksportvare!
Men lige så snart en hundehvalp er i knibe, så er verden i oprører, fordi det er meningsløst drab på et kæledyr!!!
Jeg mener ligeledes at det store overforbrug, der sker i landbruget er meningsløst drab! Men det lukker folk øjnene for! Selvom et dyr er et PRODUKTIONSDYR så er det stadig et DYR!
Jeg er ikke vegetar - men køber alt mit kød og landbrugsprodukter hos små frilandslandmænd, der har styr på dyrevelfærdet! Jeg betaler 50 -60 % mere for mine vare - men dyrerne har haft et værdigt og godt liv. Den sidste gris, der ligger i min fryser, har jeg selv klappet, da den gik med trynen i jorden:)
Og i øvrigt - en gris er virkelig også sød som lille!:)
//Jesper