Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af turist bureau? Nemt eller svært? Lovgivning!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Fra  TagrendeRensen I/S Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Er der nogen af jer der har erfaring indenfor at starte et turistbureau? Er der nogle specielle lovgivninger/forsikringer som er langhåret, eller er det lige til? Al erfaring er brugbart, store som små!

Mvh Esben!

Fra Tjenester.dk
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 13:17

Hej Espen

Kan du fortælle lidt mere om hvad dit bureau skal lave ?

Billige seo pakker

Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  TagrendeRensen I/S Skrevet kl. 14:24

Jeg er flere gange om året i Grækenland. Derfor har jeg mange venner som tilfædligvis er nyuddannede indenfor turistbranchen. Jeg har dermed en mulighed for at få nogle fantasi priser på pakkerejser til bl.a. Kreta, Thessaloniki og andre lokationer. Det er ikke min intention at tjene penge på dette firma, men derimod gøre noget CSR/Good doing. Jeg vil tilbyde gymnasier at tage på studeitur gennem mit rejsebureau meget billigt.

Dvs. Efterspørgslen er der

Prisen er god

Kontakterne er der

Men, efter alt dette er på plads er spørgsmålet så - er det lige til at oprette et firma som sælger denne form for rejser? Er det lige til er det som sagt svært med lovgivning, forsikring, sikkerhed mv. ?

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 14:33

Nu skriver du "rejser"... Du skal være opmærksom på, at hvis du sælger rejse, dvs med flybillet inklusiv, så er du omfattet af rejsegarantifonden, og er som sådan et rejsebureau. Hvis du tilbyder billige hotelophold, og/eller oplevelsesture, men uden flybillet, så er du ikke omfattet af garantifonden.

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  TagrendeRensen I/S Skrevet kl. 15:37

Tak for indlægget!

Mine rejser er All Inclusive! De skal selv komme til Billund Lufthavn, men derfra og hele vejen gennem ferieforløbet inkl. afhentning og bringning til og fra lufthavn i grækenland, vil være mit ansvarsområde/min kompagnen i grækenland.

Garantifonden? Det vil jeg lige tage et kig på. Er det noget automatisk bliver en del af når man sælger rejser til udlandet?

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Skrevet kl. 16:06

Hvis det er all-inklusive er det betegnet som et rejsebureau, og du skal betale til rejsegarantifonden for at få lov til at sælge rejserne. Det har intet at gøre med turistbureau det du beskriver der :)

Men held og lykke med det :)

Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  TagrendeRensen I/S Skrevet kl. 16:27

Dejligt - så fik jeg styr på det.

Sidste spørgsmål: Hvad koster det ca. at blive oprettet hos rejsegarantifonden som Rejsebureau. Og er det overhovedet muligt at oprette sig som I/S uden nogen form for indskud? Rejser er jo normalt fordbetalt, så i princippet ville man jo kunne starte uden en krone på lommen?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:41
Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Skrevet kl. 16:45

Der er mange regler, blandt andet skal du ligge en garanti, der skal dække for hvis din arrangør går konkurs etc...

Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  TagrendeRensen I/S Skrevet kl. 16:52

Kan du uddybe den påstand? Hvis likviditeten ikke er til et Aps eller AS? Indgangsviklen er jo den samme uanset selskabstype? Hvad mener du med det? Vil det medføge mange problemer hvis man opretter et rejsebureau som I/S? og hvis ja, hvilke da, som man ellers ikke ville have i de andre selskabsformer?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)