Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af turist bureau? Nemt eller svært? Lovgivning!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Drop ideen om at sælge rejser, du kan alligevel ikke stille den nødvendige bankgaranti, hvis du ikke engang kan præstere indskuddet til et ApS.

Tag evt. imod rådet om, at undlade selve rejsedelen.

Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Fra  TagrendeRensen I/S Skrevet kl. 17:18

Tak for dine svar Becke Consult.

Du lyder meget skeptisk må man sige. Jeg tror ikke helt jeg har gjort det klart nok hvad jeg vil. Jeg vil kun formidle kontakten fra de lokale græske rejsebureauer til den danske slutforbruger som i mit tilfælde bliver danske gymnasie klasser. Jeg skal ikke ud og investere mange penge i firmaet da jeg som sagt kun formidler færdig lavede pakke rejser, og angåene konkurser, det kan da ikke være mig der skal dække det, det bliver jeg da forsikret imod..

Så jeg undlader i princippet rejsedelen og beskæftiger mig kun med "formidlingsdelen", hvis man kan formulerer det sådan.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32

EsbenSP:
Vil det medføge mange problemer hvis man opretter et rejsebureau som I/S? og hvis ja, hvilke da, som man ellers ikke ville have i de andre selskabsformer?

Jeg tror der, der tænkes på hæftelsen i de forskellige former for virksomhed, som er meget forskellig. Hvis du vil starte et I/S så skal du have en eller flere partnere med, da et I/S i princippet er en enkeltmandvirksomhed med flere ejere (når vi snakker hæftelse i hvert fald). Et ApS eller et A/S er selvstændige juridiske enheder. Meget kort og firkantet fortalt: i et I/S hæfter interessenterne (ejerne) personligt (medmindre det er selskaber som er interessenter), og i et ApS eller et A/S hæfter ejeren ikke personligt. Det betyder, at hvis du skulle gå konkurs, så kan kreditorer inddrive deres tilgodehavender hos dig og dine partnere, hvis det er et I/S - er det et ApS eller et A/S så kan de ikke inddrive pengene hos jer personligt.

MVH

Thomas

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)