Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissammenligningssider som Mobiltjek giver de overhovedet værdi til andre en dem selv?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 7 person

Når man besøger hjemmesider som www.mobiltjek.dk spørger jeg mig selv om de ikke kun er lavet for at ejerne kan tjene penge på reklamer!

De skal bare have brugere ind på deres site og ofte er det sådan at de får penge når brugerne klikker på et produkt eller en annonce. Det vil sige at de giver sig ud for at være til for forbrugerne, men den eneste interesse de har er at tjene penge til sig selv.

Et rigtigt forbrugersite tjener ikke penge på servicen, men en relateret service.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil da mene at mobiltjek og mange andre lidt mere seriøse affiliatesider giver massere af værdi til brugerne. At kunne sammenligne de enkelte tiltag på en mobiltelefon og forskellige abonnementer skal bestemt ikke undervurderes. Om der så er for meget reklamering osv. er jo helt op til den der ejer siden.

Hvis du føler at du kan lave et hammer godt forbrugersite, som tjener penge udelukkende på relaterede services, så gør det dog? ;-)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Synes da den giver rigtig meget værdi.

Jeg er fri for at se priserne igennem på 15 forskellige sider og jeg kan hurtig se, hvor det er billigst for mig, at købe telefonen.

rensti:

Et rigtigt forbrugersite tjener ikke penge på servicen, men en relateret service.

Hvad mener du med et "forbrugersite" - er det bare en hjemmeside som alle bruger?

Hvad så med et lokalt murefirma, som alle i lokal området bruger dem - skal de så lave gratis murearbejde og tjene pengene på en relateret service?

Mobiltjek.dk er en virksomhed som alle andre.
De tilbyder en service, har omkostninger ved, at lave prissammenligningen (dateringer af priser, hostning, reklamer osv) de skal have løn - så det er vel fair, at de tjener penge, som andre firmaerne?

I mine øjne er det helt iorden.

Det er vel kun, hvis man er kommunist, at man ikke synes det er iorden.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 11:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

selvfølgelig er de lavet for at tjene penge på - men man kan nu stadig godt have et godt og up-to-date informativt website sammentidig. Andet vil i realiteten også være dumt da det handler om trafik og klik i sidste ende.

Og hvis produktet - her sitet ikke er opdateret efter nutiden.. så forsvinder både trafik og indtjening.. plus sitet ikke længere er at finde på de mere vigtige resultater via feks Google

Supply Chain blæksprutte

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:54

Hvis de ikke havde værdi for brugerne, så ville de ikke tjene på reklamerne.

Det er ren og skær business. Man har en idé, og den kan man tjene penge på.

Mc Donald's sælger også crap mad.. Og de tager en del penge for det.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:06

Jeg oplever nu sådanne prissammenligningssider som Mobiltjek, som et levn fra fortiden. En tid hvor dem som ønskede at afsætte et produkt eller en service ikke havde kompetencerne eller viden om de muligheder der var for at afsætte deres produkter online.

I dag misser potentielle købere faktisk de rigtige gode tilbud, hvis man ikke besøger de enkelte virksomheder online eller offline. I dag har virksomhederne fået øjnene op for, at de kunder som er værd at satse på, kan de komme i dialog med via sociale medier. De rigtige gode tilbud findes således via nyhedsbreve, på virksomhedernes Facebook mv.    

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 10:11

rensti:

Jeg oplever nu sådanne prissammenligningssider som Mobiltjek, som et levn fra fortiden. En tid hvor dem som ønskede at afsætte et produkt eller en service ikke havde kompetencerne eller viden om de muligheder der var for at afsætte deres produkter online.

I dag misser potentielle købere faktisk de rigtige gode tilbud, hvis man ikke besøger de enkelte virksomheder online eller offline. I dag har virksomhederne fået øjnene op for, at de kunder som er værd at satse på, kan de komme i dialog med via sociale medier. De rigtige gode tilbud findes således via nyhedsbreve, på virksomhedernes Facebook mv.    

Du har din holdning, og det skal du selvfølgelig have lov til. Men det er et ubestrideligt faktum, at MobilTjek kører en succesfuld biks, fordi deres besøgende næsten altid finder det, de leder efter.

Din kritik klinger hult, fordi du ikke er i stand til at dokumentere dine påstande og observationer med andet end anekdoter. Omvendt er der tunge beviser for, at rigtig mange brugere finder masser af værdi i sider som MobilTjek.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:24

jeg er nok lidt skadet efter selv at have været i affiliate verden :)

Ser jeg et godt tilbud benytter jeg ikke linket i reklamerne, men taster det selv ing i urlèn

Medmindre jeg kender personen og vil støtte virksomheden :)

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 10:28

Mikkel og Sarah:

jeg er nok lidt skadet efter selv at have været i affiliate verden :)

Ser jeg et godt tilbud benytter jeg ikke linket i reklamerne, men taster det selv ing i urlèn

Medmindre jeg kender personen og vil støtte virksomheden :)

Det er en ret smålig adfærd. Hvis en eller anden - affiliate eller ej - har hjulpet dig med at finde det bedste tilbud, så er det vel kun rimeligt, at personen får sin kommission?

Det lyder lidt, som om du er typen, der også bruger en ad blocker, når du surfer på nettet :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)