Jeg har en meget flot ide inspireret fra udlandet. Det inkluderer dog at jeg os skal bruge nogle af de kendte brands i verden fra fodbold klubber og bilmærker. |
Det kan jeg love dig for koster penge - en hel del endda - hvis du får lov vel og mærke.
Alle disse logoer er beskyttede varemærker og du skal have lov få "indehaveren" (f.eks. Ferrari) til at bruge det pågældende logo.
Men de ved også godt hvad de vil have for det. En af vores kunder har fået en licens på noget Hello Kitty, og det er noget med at de kun har fået lov til at bruge det i en helt specifik sammenhæng i to år, hvilket de så har betalt et par millioner for plus nogle procenter af indtægten fra salget på produktet i samme periode. Efter de 2 år er gået må de ikke længere producere - eller sælge produktet. Så hvis der er flere enheder af produktet tilbage, så skal de destrueres med mindre kontrakten genforhandles (lig endnu penge).
Men rent forhandlingsmæssigt, så var det noget med at de havde haft fat i den danske agent for brandet og så derigenem fik skabt kontakt til at kunne få lavet en aftale. Men det var vidst ikke helt lige til, da der bl.a. skulle laves prototyper og andet som skulle vises frem, så man kunne vurdere kvaliteten inden de godtog at ville lægge navn/brand til. Så mon ikke det også vil være det samme med Ferrari? De vil nok også være sikker på at det er noget ordenligt de kan stå inde for, som bærer deres navn.
/Jesper