Fedt at der er kommet en ny chat herind, men vi må da hellere passe på dabat delen ikke dør, helt!
Er her nogen der ved hvad en 13-årig avisbud tjener pr. husstand? Jeg spørger fordi at, en ven/kollega og jeg er ved at stable et reklame uddelings bureau op. Det er ikke til at finde ud af hvad de tjener, jo sådan ca. men det kan vi jo ikke gå ud fra. Vi vil jo gerne kunne give de unge lidt ud over det sædvanlige...
Det kommer jo an på hvad virksomhederne vil give, og for at finde ud af det kræver det jo at I ringer til nogle for at høre om I må dele reklame ud for dem, hvis de tilfældigvis står og skal have delt nogle ud. I kan så være så heldige, at I kan ligge to eller flere sammen på samme tur, så er der jo dobbeltløn ;-)
Ville det ikke være lettere bare at blive alm. avisbud? På den måde ved du at du får løn x antal gange i måneden og et fast beløb. Hvorimod hvis du blev selvstændigvis kræver det en masse tid for at finde virksomheder der skal have delt ud, samtidig med at du skal dele ud også.
Mener at have hørt det er 50 - 70 ører, men ikke sikker.
Tak skal du have :-)
Samuel Blander Glaes:
Hej.
Det kommer jo an på hvad virksomhederne vil give, og for at finde ud af det kræver det jo at I ringer til nogle for at høre om I må dele reklame ud for dem, hvis de tilfældigvis står og skal have delt nogle ud. I kan så være så heldige, at I kan ligge to eller flere sammen på samme tur, så er der jo dobbeltløn ;-)
Ville det ikke være lettere bare at blive alm. avisbud? På den måde ved du at du får løn x antal gange i måneden og et fast beløb. Hvorimod hvis du blev selvstændigvis kræver det en masse tid for at finde virksomheder der skal have delt ud, samtidig med at du skal dele ud også.
Er dog lidt uenig, eller også har jeg ikke forklaret budskabet ordenligt. Det er et reklame uddelings bureau, vi deler reklamer ud for virksomheder - korrekt. Dvs. at hvis du som selvstændig, kunne tænke dig lidt reklame vha en reklame i postkassen. Ja, så kan du kontakt os og vi deler dine reklamer ud til x antal adresser for x kr. pr. husstand. Reklamerne vil blive delt ud én gang om måneden og der vil være alt fra 2 til 6 reklamer i et bund reklamer... Lad os sige der er 4 så er det jo x+x+x+x plus reklame på omslag.
Det kommer jo an på rigtig mange ting, hvordan er ruten opbygget, hvor tungt er tryksagerne etc. F.eks. er en rute hvor der sidder 9 postkasser i en opgang billigere end 9 huse fordi den er langsommere.
Jeg kørte for forbruger kontakt for et år siden. Der fik jeg den sidste gang jeg fik løn inden jeg sagde op. 416 kroner. For cirka 200 hustande 4 gange om måneden.
Det kommer jo an på rigtig mange ting, hvordan er ruten opbygget, hvor tungt er tryksagerne etc. F.eks. er en rute hvor der sidder 9 postkasser i en opgang billigere end 9 huse fordi den er langsommere.
Men jeg mener den ligger på omkring 50 øre.
Ja, det er rigtigt. Der er mange ting der spiller ind...
Men jeg tænkte mest i et villa kvarter - bare sådan ca. 50 øre var også hvad jeg ca. havde regnet mig frem til, har spurgt diverse uddelere her, lokalt. Men ville lige tjekke op på amino om her var nogler garvede sjæle (o:
Simon Rohde Nielsen:
Jeg kørte for forbruger kontakt for et år siden. Der fik jeg den sidste gang jeg fik løn inden jeg sagde op. 416 kroner. For cirka 200 hustande 4 gange om måneden.
Så fik du ca 52 ører pr. husstand, virker til at være snittet. Hvad syntes du om jobbet, hvad var ringe?
Men jeg tænkte mest i et villa kvarter - bare sådan ca. 50 øre var også hvad jeg ca. havde regnet mig frem til, har spurgt diverse uddelere her, lokalt. Men ville lige tjekke op på amino om her var nogler garvede sjæle (o:
Simon Rohde Nielsen:
Så fik du ca 52 ører pr. husstand, virker til at være snittet. Hvad syntes du om jobbet, hvad var ringe?
Daniel Lehmann Jafari:
Mark Winther:
Simon Rohde Nielsen:
Synes generalt ikke særlig meget om det da de var nogen svin over for alle deres ung arbejdere. De polakere der kom og afleveret aviserne til mig læsset hele lortet op i min cykle trailer jeg lånte af dem op til flere gange (200 kilo +) Hvor den maks kan tage 50kg. Den gik så i stykker og vi ringede og klaget. I starten ville de have vi selv skulle betale for en ny. Men vi fik dog overtalt dem til at give img en ny. Og generalt gør de bare ingen ting for deres ung arbejdere.
Jeg gik engang med reklamer for et af de store reklame-firmaer. Jeg fik 80 øre - og det var i et villakvarter. Min ven gik også med reklamer for samme firma, i et kvarter med mange højhuse - det var det kun omkring 50 øre han fik.