Hvis jeg sælger en brugbar service til eks. 50,- pr måned. Må jeg så give mine kunder 10% rabat hvis de skaffer en kunde? og 10% for den næste kunde?, i alt på til f.eks 40% rabat? Eller er det ulovligt?
du må gerne sælge en nydelse og så give procent eller rabat på det så længe de bare får deres vare skulle der ikke være noget i det. for at gøre det let skulle jeg mene du mp gerne henvise folk også tjene penge på det. det er ikke ulovligt der hvor det er ulovligt er at sige her kan du skaffe en kunde og tjene penge på det og hvis du skaffer en ny får du 1 kr pr kunde du skaffe det er ulovligt men tror skam ikke hvis du gøre det i procent så de kan få en billigere vare tro den er rigtig gode og tror det er en maga god ide. men gå ind på forbrugermanden hjemmeside og læs nærmere det er nogle forvierende regler om de spil der
jeg mener at der er noget med, at laver du det som du vil, altså som en netværksbetaling, så må rabatten i alt være på 40%. Altså det du giver i dit netværk, må ikke stige 40% af produktets værdi, så er det vidst ulovligt i Danmark og bliver betegnet som pyramide.
men er ikke 100 på dette, mener at forbrugerombudsmanden har skrevet lidt om dette et sted.
Hvis jeg sælger en brugbar service til eks. 50,- pr måned. Må jeg så give mine kunder 10% rabat hvis de skaffer en kunde? og 10% for den næste kunde?, i alt på til f.eks 40% rabat? Eller er det ulovligt?
Der kan KUN være tale om pyramide hvis du kræver et indskud for at "være med" i rabatordningen.
Hvis du ikke kræver et indskud, så må du give lige så meget rabat du har lyst til, i lige så mange led du har lyst til, uden at det på nogen måde kan blive betegnet som pyramide i juridisk forstand.
Og HVIS du kræver et indskud, så skal omsætningen fra indskudene bare være mindre end 50% af den samlede omsætning.