De 5000kr kommer nok fra et veletlableret reklamebureau.. Her sættes prisen på designerne Formegentlig som minimum 800kr i timen (hvilket slet ikke er ufornuftigt hvis man begynder at regne på hvorfor det er sådan). Derfor bliver det den pris. Når de helt store virksomheder skal have logo kan den pris nemt ganges med 10 eller 100.
I jeres tilfælde? Prøv aminofreelancer / fiverr.com . Det andet svarer til at købe en Ferrari til en studerende
Jeg tror langt de fleste ville sige ja til at bruge 5000 kr. på et logo, hvorimod mange derefter ville sige, "men pt har jeg ikke råd".
Steffen Daleng:
Det er en personlig præference om man foretrækker kvalitet eller kvantitet.
Jeg bruger hellere 2500 kr på et par Hugo Boss bukser, end 3x 200 kr for bukser i Bilka.
Se jeg har også en personlig præference omkring kvalitet, men jeg brugere hellere 600 kr. i bilka på 3 par bukser, i stedet for at gå med røven bar indtil jeg har de 2500 kr. Stod du i en situation hvor du skulle bruge bukser men ingen penge havde, vil jeg vædde med at vi mødes i bilka næste gang.
Så at du mener at kun ganske få aminoér har succes med deres virksomhed pga kvaliteten på deres logo, forstår jeg ikke. Skulle det være korrekt er der så mange andre faktorer der kunne gøre sig gældende.
Jeps.. bare fordi de jeans kommer fra Hugo har de nødvændigvis ikke større kvalitetsmæssig holdbarhed end lige dem til 300 kr. Det er en misfortolkning og ikke andet end lidt ego-lir når man render i de bukser.
Og jeg vil simpelthen nægte at gå til et møde og betale de første 2000 kr for at snakke om et logo.. Det kan sagtens klares over et HD-Webcam - her sidder man bare ikke og sypper til lun Latté og prøver og se hvem der har det dyreste Tag Heur ur
Så at du mener at kun ganske få aminoér har succes med deres virksomhed pga kvaliteten på deres logo, forstår jeg ikke. Skulle det være korrekt er der så mange andre faktorer der kunne gøre sig gældende.
Hvis du nu læser teksten igen, kan det være du opdager at du er sprunget over noget ret essentielt i min tekst kære Boysen. :)
Jeg skriver ordret "der er en klar synergi mellem dem der er klare til at investere i deres løsninger, er dem der kommer til at tjene penge på dem."
Den var såmænd ikke møntet på kun logoer. Det er en generel observation.
Jeg undlader at kommentere mere på den del med Bilka. Det var et eksempel med to kontraster i forhold til image og branding , og ikke et oplæg til diskussion om tøj eller tøjbutikker. Hvad du gør med din bare mås, vil jeg lade være helt op til dig kære Boysen.
Jeg tror sagtens store og mellemstore virksomheder vil med et smil betale 5000 kr for et godt logo. Men jeg tvivler stærkt på at en ny iværksætter har råd til at betale 5000 kr for et logo, eftersom en ny virksomhed har mange start udgifter.
Jeg har lidt svært ved at tro en tyrkisk kunde kan finde på at købe et logo til 5000 kr, eftersom der er mange billige grafikker selve i tyrkiet.
Jeg har lidt svært ved at tro en tyrkisk kunde kan finde på at købe et logo til 5000 kr, eftersom der er mange billige grafikker selve i tyrkiet.
Og der er ligeså mange billige grafikere her i Marokko. Men det er mit europæiske design kunderne gerne vil have, ligesom i Kina. Mange laver samme vare som vi gør her, men vi har bedre kvalitet på varen og designet og derfor er det valgt. Vi har eksempler på folk der selv producerer det vi laver, men sælger vores fordi det appellerer bedre til kunderne.