Hej Er så småt igang med at starte min egen murervirksomhed op. Men problemet inden det store spring står jeg med nogle udfordringer, som så mange iværksætter også har stået overfor. Hvornår tager man springet? Hvor tyk skal ordrebogen være? Kan man annoncerer sig til kunderne? Alle siger netværk netværk netværk.. ja det er der nu nok noget i. Men hvordan starter man med at gafle kunder ind i sin butik eller får chancen for, at komme ud og give tilbud som murer? Efter jeg er startet med moms nr og har fundet et ok navn til firmaet Horsens Murerfirma v./kim søby nielsen, er der jeg blevet kimet ned af sælger der lige vil hjælpe min forretning med at skaffe kunder.. det koster næsten ikke ikke noget for puha de har mange de kan smide min vej.. Er ikke hoppet på den vogn med div. hjemmesider der giver byggetilbud om det er 1,2,3 eller hvad de hedder. Syntes nu min hjemmeside www.murer8700.dk er ramt ganske godt, da jeg bor i Horsens. Men hvordan gør jeg opmærksom på min hjemmeside og mit firma? |
Jamen, hvornår du ville hoppe ud i det, er jo op til dig selv, årtiden er jo okay til det nu, og mindre god om 3-4 måneder.
Jeg ville glemme at smide penge efter alle de online tilbudsportaler, det er generelt spild af tid og penge, du har sikker som murer nogle bekendte via tidligere arbejde af andre håndværk, tømrer, elektrikere blikkenslagere og VVS folk, de er altid gode at holde kontakt med, da disse jo generelt tit bliver spurgt om andre håndværkere også.
Jeg syntes så ikke helt af murer8700.dk er så heldigt igen, murerhorsens, murer-horsens, murerhorsens, horsensmurer, horsens-murer havde alle ramt bedre på søgning på google, da de fleste jo søger navne og ikke postnumre.
Det bedste domænenavn er dog et der rammer så godt som muligt, og er nemt for folk at huske, så murer.dk havde jo været optimalt, men er helt sikkert optaget.. murer-kim.dk havde jeg måske også overvejet er lidt mere personligt syntes jeg.
Hjemmesiden ser fin ud, kan se du mangler vision endnu, men den kommer nok.
Men af hensyn til søgemaskinerne, så kan det godt betale sig at smide meget mere indhold på, masser af billeder og tekst under referencer er altid en god ting.
En billig måde at starte på er flyers i området, er billigt og ret effektivt reklame for en ny virksomhed i lokalområdet, derudover er visitkort i standerne hos trælasten, leverandører osv.. samt opslag i den lokale brugs også en gratis måde at reklamere på.
Telefonbøger er efter min erfaring ingen penge værd, så dop disse helt, nøjes med et gratis opslag hvor du kan, ellers hold dig til online optimering af din hjemmeside.