Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Knald god idé!

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bruge et CMS (jeg nævner ingen for de kan alle det samme) hvor du via Google Maps eller en open source korttjeneste kan lægge spots ind. Derudover skal du have adgang til at kunne oprette fiskespots der skal vises på kortet.

Det er en forholdsvis simpel løsning og den rette kan sagtens lave det for dig.

Jeg vil anbefale at vi holder diskussion om hvilket CMS ude af tråden da det er op til trådstarter og dem der skal lave det.

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Niels Henriksen:


Jeg vil anbefale at vi holder diskussion om hvilket CMS ude af tråden da det er op til trådstarter og dem der skal lave det.



Hvilken diskussion referere du til Niels? for jeg ser ingen diskution om valg af cms i denne tråd.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes som udgangspunkt, at det er en rigtig god ide!

Jeg tænker bare, at det bliver svært at lave penge på, at kunderne skal tilmelde sig. Du har kun et super produkt, hvis du viser alle fiskestederne, men put-n-take søer kunne så betale for at få fremhævet deres sø på kortet. Måske som udgangspunkt 2 linier om et fiskested og hvis en sø betaler (f.eks. for et år), så kan de få 20 linjer og samtidig bliver deres sø fremhævet på kortet. 

Hvorfor vil du have et login? Bør det ikke være en gratis service for brugerne - i hvert fald i starten? 

På sigt kan du så overveje, om du vil kombinere det med andre ting indenfor fiskeri. Det kunne være artikler om lystfiskeri, videoer, tutorials, udstyr osv. 

En mulighed kunne også være, at det bliver en app. Så når en tysk lystfisker er i Danmark, så kan de på deres smartphone se, hvor de gode fiskesteder er. 

Som en anden skrev i et indlæg, så bør du kigge på Google Maps. Derudover skal du have en "ramme", som kunne være et CMS. 

Jeg synes, det er en rigtig god ide, så jeg ønsker dig held og lykke :) 

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som Thomas skriver, så er det ikke sikkert det er så nemt at tjene penge på hverken brugerne eller butikkerne lige nu og her. Glem alt om penge til en standard og lav siden fordi det er et fedt projekt. Hvis du har brug for hjælp, så kunne jeg måske være interesseret i at involvere mig i projektet - så smid mig en PB. 

Som sagt - gå i krig fordi det er et fedt projekt, så kan man altid udvide med en app der koster lidt, en service til forhandler/put n' take søer osv. Men allerførst skal skidtet fungere og give værdi for brugerne - så skal det nok lykkes at finde en vej til at tjene penge på det senere.

\Mikkel

Tilmeldt 9. Oct 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay super, så det jeg står og skal benytter mig af det er en form for CMS, og noget google maps til ligesom at adde de forskellige spots. Ville en wordpress hjemmeside kunne klarer det? eller skal jeg ud og starte fra bunden?

 

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville personligt ikke vælge wordpress - det er mere rettet mod en blog. Jeg er ikke ekspert i de forskellige CMS'er - men det kommer jo an på hvad du vil og hvilket programmeringssprog osv. du har erfaring med.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress kan da sagtens bruges.

Jeg kan anbefale dette tema fra Templatic: http://templatic.com/app-themes/geo-places-city-directory-wordpress-theme/

Jeg har selv brugt temaer fra dem og de er gennemført godt lavet.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Østergaard:

Wordpress kan da sagtens bruges.

Jeg kan anbefale dette tema fra Templatic: http://templatic.com/app-themes/geo-places-city-directory-wordpress-theme/

Jeg har selv brugt temaer fra dem og de er gennemført godt lavet.

Jeg tillader mig at være delvist uenig. Det handler om, hvor kompleks en side, som der skal bygges. Hvis den skal være skalerbar og kunne indeholde flere områder, så vil Wordpress ikke være det oplagte valg. Du kan læse mere om det her:

http://www.version2.dk/artikel/open-source-cms-system-gratis-33154

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sørensen:

Lars Østergaard:

Wordpress kan da sagtens bruges.

Jeg kan anbefale dette tema fra Templatic: http://templatic.com/app-themes/geo-places-city-directory-wordpress-theme/

Jeg har selv brugt temaer fra dem og de er gennemført godt lavet.

Jeg tillader mig at være delvist uenig. Det handler om, hvor kompleks en side, som der skal bygges. Hvis den skal være skalerbar og kunne indeholde flere områder, så vil Wordpress ikke være det oplagte valg. Du kan læse mere om det her:

http://www.version2.dk/artikel/open-source-cms-system-gratis-33154

Det er jeg enig i. Men umiddelbart er der ikke tale om en særlig kompleks side i dette tilfælde. Der vil det tema som jeg linker til, snildt kunne klare sig.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)