Især den på SEO tror jeg at der er mange der finder en pengemaskine igemmen uden at vide hvor svært det er.. Jeg har selv været i gemmen seo 2.0- seo lex - e universe - seo faq - og jeg føler mig stadig "lidt" lost på nogle områder. og nej SEO er gudfanende ikke nemt hvis nogen tror det.. |
Jeg synes vældig meget herinde handler om SEO - Affiliate - Dropshipping og OFTE baseret på helt nye i business, som vil skabe sig en fremtid den vej.
Narres de lidt til at tro, at det er ikke særligt vanskeligt - at der er mange penge den vej - at det nok skal ende med villa volvo og vov - At uddannelse er lettere overflødigt, for idag kan man bare sætte en god web URL op og så kører det??
Jeg skal undlade mange kommentarer, men jeg er lidt nervøs for, at der er mange der tror, det er lettere med den vej, end den traditionelle hårdere vej via uddannelse/lære.
Jeg påstår IKKE, at man ikke kan komme igennem med noget stort og smart via en webstore osv. - blot, at det er synd hvis mange tror, så kan de springe så meget andet over.
At nettet er både nutid og fremtid, det er der ikke tvivl om - men business kræver stadigt generelt sin baggrund og sine "ofre" og lad være med bare at tro, I kan lave en web et eller andet - så kører den.
Hej John
Jeg er jo en af dem, som ind i mellem udtaler sig offentligt om affiliate marketing, giver råd og hjælper med at vurdere projekter - også her på amino.
Og jeg skal skynde mig at sige, at jeg er 100% enig med dig i dine betragtninger om at det kræver uddannelse og eller erfaring, hårdt arbejde, tålmod osv. at få en forretning til at fungere (der er undtagelse dog - vi har alle set helt unge uerfarne og uuddannede mennesker, som på ingen tid bygger en fantastisk forretning op, fordi de knokler hårdt og bare har købmandsskab i blodet).
Nu skriver du ikke hvem eller hvad der narrer folk til at tro, at det ikke er særligt vanskeligt, men jeg gætter på at du oplever at debatterne her på amino narrer folk til at tro, at der er genveje, og at det er super let at få succes uden hårdt arbejde og så videre?
Jeg ser det ikke sådan selv. Faktisk synes jeg at folk får ret realistiske svar på deres spørgsmål herinde. Altså generelt set. Der er selvfølgelig undtagelser, og det er et åbent forum, hvor enhver kan skrive lige hvad de vil, og det betyder at der også er en del støj.
Jeg tænker bare at de fleste som spørger på amino sagtens kan sortere og vurdere svarene. Folk har en fin mavefornemmelse af hvem der er værd at lytte til og hvem der evt. ikke er det.
Men det kunne være interessant at se et eksempel eller to på debatter, som bekymrer. Jeg ser ikke selv en ret stor del af debatterne herinde - kigger kun forbi med mellemrum, når der er tid til det.
Mvh Anders Saugstrup