Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udfordringer med NETS.....Hjælp..

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg og to gode venner er ved at starte vores første E-handel´s butik. alt er klart til at gå i luften. og vi står bare klar i startboksen så vi kan give den fuld gazz

Men idag kom der et meget kedeligt brev fra nets, de har afvidst os da der er en af mine partnere er registret i RKI/experian for en gammel konkurs der er betalt ud igen. ( dvs. der er ingen gæld, alt er betalt)

Nogen der har nogle råd til hvordan man kan takcle det med nets... eller alternativer....?

På forhånd tak.. :-)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:47

Thor Andersen:

Hej Aminoer

Jeg og to gode venner er ved at starte vores første E-handel´s butik. alt er klart til at gå i luften. og vi står bare klar i startboksen så vi kan give den fuld gazz

Men idag kom der et meget kedeligt brev fra nets, de har afvidst os da der er en af mine partnere er registret i RKI/experian for en gammel konkurs der er betalt ud igen. ( dvs. der er ingen gæld, alt er betalt)

Nogen der har nogle råd til hvordan man kan takcle det med nets... eller alternativer....?

Hvis der ikke er gæld står han ikke i RKI?

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 18:52

Bedste bud er nok at ringe/skrive til NETS og høre hvad de mener man kan gøre. Hvis de ikke giver nogle fornuftige muligheder til jer, er der kun alternativerne tilbage.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 18:52

Henvend jer til RKI og undersøg om der stadig skulle være indestående instanser, i så fald ikke, sig han skal fjernes fra RKI.

Det burde ske automatisk at man bliver fjernet fra RKI, når ens gæld er betalt, men desværre kender jeg til flere som har oplevet at de stadig stod i RKI selvom de ikke havde nogen udestående gæld.

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Skrevet kl. 18:54

Det er ikke korrekt. Du står i RKI til at virksomhederne trækker deres indgivelse tilbage.... og det er meget svært at motiver dem til.

der ud over står du yderlig i 3-5 år efter gælden er afbetalt. som vrksomhed.

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Skrevet kl. 18:56

Vi har talt med rki. og det er de tidligere kreditore der skal trække indgivelsen tilbage og det har de ikke gjort. og de virksomheder er ikke særlig flinke til at reagere.. 

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 18:59

BruunMedia:

Registreringer hos RKI, der er foretaget på baggrund af meddelser i Statstidende (konkurser meddelse i Statstidende), slettes ikke selvom gælden er betalt. For disse registreringer gælder helt andre regler.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:02

Ronni Plindstrup:

BruunMedia:

Registreringer hos RKI, der er foretaget på baggrund af meddelser i Statstidende (konkurser meddelse i Statstidende), slettes ikke selvom gælden er betalt. For disse registreringer gælder helt andre regler.

okey det var jeg ikke klar over.. Beklager!

Er det så ikke forkert at opretholde data på folk som ikke skylder penge?

Fra Odense
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 19:05

Lidt oftopic, så kan m,an via nemid tjekke sin RKI status på www.dininfo.dk

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 19:05

Thor Andersen:

Hej Aminoer

Enten skal din kammerat ud af ejerkredsen, og så må i have en kontrakt der siger at han er berettiget til X antal procent af overskud - Eller også skal i droppe Nets og nøjes med Visa/Dankort, Visa og Mater hos EUROLINE eller Visa og Master hos SWEDBANK.

Både EUROLINE og SWEDBANK er til at tale med. Muligvis er en løsning at ændre jeres ejerandele, så ham der står i RKI kommer under 20% (mener jeg det er) - Hos Swedbank skal man ikke oplyse noget om ejere der har en andel på under denne procentsats.

Er det i/s eller ApS i har?

Men spil for Guds skyld med åbne kort overfor indløserne - Ofte kan en bankgaranti eller aftale om 30-50 dages udbetalingstid, åbne op for at de er lidt mere large.

Held og lykke med projektet.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)