jeg kender ikke helt alle reglerne i dybten. men lige som banker er blevet taget i at bytte kredit oplysninger på kunder uden at de må ... så er der bare nok nogle gråzoner i det tror jeg ...men det handler nok lidt om at når de ikke for deres penge så er de hurtige til rki men når de har fået det de skal have er det straks ikke så vigtigt at få indsigelserne trukket tilbage... "det tjener de jo ikke penge på"
jeg kender ikke helt alle reglerne i dybten. men lige som banker er blevet taget i at bytte kredit oplysninger på kunder uden at de må ... så er der bare nok nogle gråzoner i det tror jeg ...men det handler nok lidt om at når de ikke for deres penge så er de hurtige til rki men når de har fået det de skal have er det straks ikke så vigtigt at få indsigelserne trukket tilbage... "det tjener de jo ikke penge på"
Gælden som din kammerat har, blev sikkert registreret i RKI af dem han skyldte penge. Men der kom også en automatisk registrering på baggrund af konkursmeddelsen i Statstidende.
Registreringen som blev foretaget af dem han skyldte penge, er sikkert allerede fjernet. Men registreringen som blev foretaget automatisk på baggrund af konkursmeddelsen i Statstidende, den bliver hængende - Hvilket er helt i overensstemmelse med lovgivningen på området.
Prøv at få din kammerat til at tjekke på www.dininfo.dk hvad han helt nøjagtig er registret for, før du begynder at danne små konspirationer om griske pengemænd :-)
Der er helt sikkert en fornuftig forklaring - Og det tager kun 2 min for din kammerat at undersøge sagen.