Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop med henblik på computere

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!:)

Jeg har længe gået og tænkt på at starte en webshop, hvor der bliver solgt hjemmebyggede computere.

Det vil virke på den måde at der er lavet produkter hvor der er angivet nogle specifikationer, præcis ligesom ved for-byggede computere.
Så når kunden køber, så bliver der sendt en mail til mig at nu er der lavet en ordre og så kan jeg tjekke når pengene dukker op.
Når så pengene er fremme, så køber jeg dele ind, bygger computeren og sender den til kunden.

Dog er der flere ting jeg har tænkt på:

Har læst noget med en regel om at man maks må tjene 50.000kr før virksomheden skal registreres.
Er dette 50.000 i overskud eller bare 50.000 modtaget?

Jeg er kun 13 år, er dette overhovedet lovligt?

Og er der nogen måde jeg kan acceptere diverse kort?

Hvordan gør man med fragt?

Mange tak på forhånd!

Fra Vanløse
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 17
Fra  Diginicki Skrevet kl. 20:44

De 50.000 kroner er i omsætning. Dvs. alt hvad du får ind for dine ordrer. Resten har jeg ikke forstand på, men jeg ville alligevel skrive et svar, for hold kæft hvor er det fedt, at en 13-årig vil starte virksomhed! Så er der alligevel håb for Danmark :)

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 21:12

Hejsa.

Jeg ved ikke hvad dine planer var, men du skal bruge en hjemmeside til at sælge dine ydelser og produkter igennem jo.

Hvis du selv vil rode med at bygge din hjemmeside / webshop op vil jeg råde dig til at starte med Wordpress da det er klart nemmest at gå til.

Et rigtig godt system er også Prestashop du kan starte op i og købe et færdig lavet tema for under 1000 Kr.

Du skal betale seperat hos en udbyder for at kunne modtage Dankort og Visakort. Til en start kan du starte ud med at bruge PayPal da det er gratis at bruge og alle kan handle med Paypal ( Man behøver ikke et dankort )

Med fragt skal du have en aftale med fx. Postdanmark eller GLS og køre ned på posthuset og sende pakkerne ud fx. Du kan få systemerne integreret i en Prestashop også.

Hvis du ikke selv føler du kan lave din egen hjemmeside, og du har sparet penge op til at få bygget en webshop så vil jeg godt lave en simpel og lækker webshop til dig og give dig et godt tilbud på dette da du trods alt kun er 13 år.

Jeg syntes det fedt du gør dette, så vil godt tilbyde at lave en webshop til dig for kun 4000 Kr. :) N

Normal pris 6.998,- 

Tager hatten af for unge iværksættere der vil gå andre veje og herre over deres egen fremtid, det så fedt altså !! 

Har du flere spørgsmål så kom endelig med dem :)

Mvh. Jesper Krogfelt

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Tilmeldt 8. Nov 11
Skrevet kl. 21:12

Mange tak for svaret!:)

Lige et spørgsmål mere: Skal man på nogen måde registrere en virksomhed eller kan man bare "køre" indtil de 50.000 er nået?

Tilmeldt 8. Nov 11
Skrevet kl. 21:15

Det med hjemmeside er jeg helt klar over, hvilket jeg også selv har en del forstand på, da jeg blandt andet har været ansat som hjemmesideudvikler ved at webbureau.

Det med en aftale: Har set mange webshops tilbyde fragt for 50,-
Er det sådan en aftale? Sådan at man kan sende varer i alle størrelser for 50kr?

Mange tak for svaret!:)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:16

ferken:
Når så pengene er fremme,

Du får først pengene når kunden har fået varen, og du skal regne med at du selv skal lægge pengene ud i ca. 30 dage.

Derudover skal du overveje hvordan du vil yde support på de maskiner du sælger.

Du kunne måske også kigge lidt rundt og se hvor mange virksomheder der selv samler computere idag ... det er faktisk ikke særligt mange, mon der er en grund til det?

ferken:
Jeg er kun 13 år, er dette overhovedet lovligt?

Du skal, som i alt andet du gør, have dine forældres samtykke.

ferken:
Og er der nogen måde jeg kan acceptere diverse kort?

Det er lidt et dumt spørgsmål ... igen, se dig omkring, alle andre webshops i dk kan tage imod kreditkort ... så kan din selvfølgelig også. Det er typisk noget man køber samtidig med webshoppen.

ferken:
Hvordan gør man med fragt?
Du ringer til et fragtselskab, laver en aftale ... og så går du igang :-)

Med mindre du har stor kapital at gå igang med vil jeg fraråde dig at give dig i kast med det her, det er en _meget_ større mundfuld end du lige tror :-)

Tilmeldt 8. Nov 11
Skrevet kl. 21:19

Hvordan kan man først modtage pengene når kunden har modtaget varen?

Sådan foregår det da ikke på diverse webshops jeg har handlet på?

Tilmeldt 8. Nov 11
Skrevet kl. 11:17

Er der andre der har svar?:)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)