Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

100% passiv indtægt til blogejeren

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Stod lige i badet og tænkte over en masse forskellige ideer, som et rigtig Amino medlem nu gør, og en af disse ideer kunne jeg godt tænke mig at høre din mening omkring.

Det er sådan set en meget enkel ide:

Du har en dansk blog med masser af dejligt indhold, som jeg nupper, oversætter til engelsk, og udgiver på en .com blog.

Jeg ordner alt, simpelthen ALT, lige fra oversættelse, SEO, Social markedsføring, linkbuilding til design og betaling af de årlige udgifter der er til domæne og hosting.

Til gengæld får du en procentsats af indtægterne denne side genererer, eller en fast pris pr. indlæg jeg oversætter og udgiver.

Der er altså tale om 100% passiv indkomst, for personen der ejer den danske blog.

Hvad er din mening om ideen?

Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 16:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Fantastisk idé for blogejeren. Det kan jo kun give profit, især hvis man får en fast pris pr. indlæg du nupper. Jeg er "all-in" hvis du vælger at gå live med tilbuddet. :-)

Til gengæld bekymrer jeg mig lidt på dine vegne i forhold til om det kan betale sig for dig. Her tænker jeg især på at konkurrencen jo er en helt anden på engelsk end på dansk Google, i mine øjne.

Hvis jeg har en dansk blog om f.eks. mobiltelefoner eller andre populære produkter, så vil jeg vove at påstå det bliver overmådeligt svært/dyrt/tidskrævende at få den oversatte blog rangeret i Google.com, så det også bliver profitabelt for dig. Medmindre du selvfølgelig har fundet "nøglen" til at rangere godt i Google.com uden at bruge så meget tid og ressourcer.

Jeg gjorde selv eksperimentet for et par år siden. To ens blog, ens design og opsætning. Nogenlunde den samme mængde og kvalitet af linkbuilding, og ikke mindst ens indhold. Det ene side var blot med dansk indhold og målrettet Danmark, mens den anden var oversat til engelsk og målrettet USA. Kan stadig huske resultatet. For hver 100 kr jeg tjente på den danske blog, tjente jeg ca. 20 kr. på den engelske. D.v.s. at indtjeningen på den engelske blog kun klarede ca. 1/5 af den danske blogs indtjening. Dette var samtidig med at konkurrencen bagfra på den engelske blog var langt mere presserende, så der skulle vedholdende linkbuilding til hvis jeg skulle beholde de placeringer jeg havde.

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om du har et par tricks i ærmet, men i så fald vil jeg mene du ville kunne tjene langt mere ved at sælge disse tricks til folk som bl.a. mig. Wink

Mener det kun konstruktivt og for at hjælpe dig, så håber også du kun opfatter det sådan. Smile

Go' søndag

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:44

Jeg fifler med en ide, som måske kunne være interessant for dig!

Vender lige tilbage (:  

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Jul 10
Indlæg ialt: 137
Fra  ITadviser.dk Skrevet kl. 17:02

Lyder som en god ide! Kunne jeg godt være interesseret i.

/Nichlas

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Skrevet kl. 17:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jean:

Hej John

Fantastisk idé for blogejeren. Det kan jo kun give profit, især hvis man får en fast pris pr. indlæg du nupper. Jeg er "all-in" hvis du vælger at gå live med tilbuddet. :-)

Til gengæld bekymrer jeg mig lidt på dine vegne i forhold til om det kan betale sig for dig. Her tænker jeg især på at konkurrencen jo er en helt anden på engelsk end på dansk Google, i mine øjne.

Hvis jeg har en dansk blog om f.eks. mobiltelefoner eller andre populære produkter, så vil jeg vove at påstå det bliver overmådeligt svært/dyrt/tidskrævende at få den oversatte blog rangeret i Google.com, så det også bliver profitabelt for dig. Medmindre du selvfølgelig har fundet "nøglen" til at rangere godt i Google.com uden at bruge så meget tid og ressourcer.

Jeg gjorde selv eksperimentet for et par år siden. To ens blog, ens design og opsætning. Nogenlunde den samme mængde og kvalitet af linkbuilding, og ikke mindst ens indhold. Det ene side var blot med dansk indhold og målrettet Danmark, mens den anden var oversat til engelsk og målrettet USA. Kan stadig huske resultatet. For hver 100 kr jeg tjente på den danske blog, tjente jeg ca. 20 kr. på den engelske. D.v.s. at indtjeningen på den engelske blog kun klarede ca. 1/5 af den danske blogs indtjening. Dette var samtidig med at konkurrencen bagfra på den engelske blog var langt mere presserende, så der skulle vedholdende linkbuilding til hvis jeg skulle beholde de placeringer jeg havde.

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om du har et par tricks i ærmet, men i så fald vil jeg mene du ville kunne tjene langt mere ved at sælge disse tricks til folk som bl.a. mig. Wink

Mener det kun konstruktivt og for at hjælpe dig, så håber også du kun opfatter det sådan. Smile

Go' søndag

Hej Jean, og tak for dit svar! :)

Mht. konkurrence på det dansksprogede "marked" i forhold til det engelsksprogede, så er mine egne erfaringer at ja, det kræver længere tid at få noget op at stå på engelsk, men min erfaring er også at mulighederne er langt større i alle henseender.

I mine øjne er mulighederne på det engelske marked mht. linkbuilding, Social markedsføring osv. så meget større at det opvejer den fordel man har mht. den lille konkurrence der er på det danske, specielt for en der har boet i england i et halvt år. Med andre ord, så findes der mange flere tricks man kan stoppe i ærmet på engelsk, end på dansk ;)

Med venlig hilsen
John Bakken 

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 22:23

John Bakken:
Du har en dansk blog med masser af dejligt indhold, som jeg nupper, oversætter til engelsk, og udgiver på en .com blog.

Lyder som en god idé som jeg helt sikkert vil benytte. - Men som tidligere nævnt, er jeg også bange for at dine indtægter ikke bliver for gode. Men der er jo ikke andet at prøve. Held og lykke med projektet.

Mvh Simon Andersen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:25

Har du begrænsninger på, hvilke emner du vil arbejde med? :-)

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 02:24

Hvad vil du tage for denne tjeneste så? 

Lyder jo rigtig godt, især når man selv vil starte en engelsk blog op men aldrig rigtig for gjort det pga. sprog barrieren.

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 13:28

Lyder umiddelbart som en god ide:) Troede egentlig godt at det kunne skabe DC, hvis man oversatte en artikel:P Men så har man jo også lært noget nyt idag;)

Det er rigtigt at konkurrencen er meget højere på engelsk... MEN til gengæld findes der jo et hav af små longtail keywords, hvor konkurrencen ikke er så høj.

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Skrevet kl. 15:44

Mht. Emne har jeg faktisk tænkt på fitness, da det er et mere generelt emne, hvor de samme ting gælder på engelsk som på dansk.

Men hvis der er nogen der har ideer til et eventuelt samarbejde, så tøv endelig ikke med at skrive en pb!

Med venlig hilsen
John Bakken

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)