Stod lige i badet og tænkte over en masse forskellige ideer, som et rigtig Amino medlem nu gør, og en af disse ideer kunne jeg godt tænke mig at høre din mening omkring. Det er sådan set en meget enkel ide: Du har en dansk blog med masser af dejligt indhold, som jeg nupper, oversætter til engelsk, og udgiver på en .com blog. Jeg ordner alt, simpelthen ALT, lige fra oversættelse, SEO, Social markedsføring, linkbuilding til design og betaling af de årlige udgifter der er til domæne og hosting. Til gengæld får du en procentsats af indtægterne denne side genererer, eller en fast pris pr. indlæg jeg oversætter og udgiver. Der er altså tale om 100% passiv indkomst, for personen der ejer den danske blog. Hvad er din mening om ideen? Med venlig hilsen |
Hej John
Fantastisk idé for blogejeren. Det kan jo kun give profit, især hvis man får en fast pris pr. indlæg du nupper. Jeg er "all-in" hvis du vælger at gå live med tilbuddet. :-)
Til gengæld bekymrer jeg mig lidt på dine vegne i forhold til om det kan betale sig for dig. Her tænker jeg især på at konkurrencen jo er en helt anden på engelsk end på dansk Google, i mine øjne.
Hvis jeg har en dansk blog om f.eks. mobiltelefoner eller andre populære produkter, så vil jeg vove at påstå det bliver overmådeligt svært/dyrt/tidskrævende at få den oversatte blog rangeret i Google.com, så det også bliver profitabelt for dig. Medmindre du selvfølgelig har fundet "nøglen" til at rangere godt i Google.com uden at bruge så meget tid og ressourcer.
Jeg gjorde selv eksperimentet for et par år siden. To ens blog, ens design og opsætning. Nogenlunde den samme mængde og kvalitet af linkbuilding, og ikke mindst ens indhold. Det ene side var blot med dansk indhold og målrettet Danmark, mens den anden var oversat til engelsk og målrettet USA. Kan stadig huske resultatet. For hver 100 kr jeg tjente på den danske blog, tjente jeg ca. 20 kr. på den engelske. D.v.s. at indtjeningen på den engelske blog kun klarede ca. 1/5 af den danske blogs indtjening. Dette var samtidig med at konkurrencen bagfra på den engelske blog var langt mere presserende, så der skulle vedholdende linkbuilding til hvis jeg skulle beholde de placeringer jeg havde.
Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om du har et par tricks i ærmet, men i så fald vil jeg mene du ville kunne tjene langt mere ved at sælge disse tricks til folk som bl.a. mig.
Mener det kun konstruktivt og for at hjælpe dig, så håber også du kun opfatter det sådan.
Go' søndag