Jeg overvejer at starte en lille hobbyvirksomhed, hvor jeg sælger brugte ting. Virksomheden vil jeg lave som ApS. men jeg er i tvivl om, hvorvidt det kan betale sig, når jeg også skal betale for at få udarbejdet regnskab.
Jeg forestiller mig, at det er forholdsvis simpelt, at udarbejde regnskab i sådan en lille handelsvirksomhed.
Men hvad vil den årlige udgift være til revision i en virksomhed, hvor jeg køber og sælger for eksempel 40-50 produkter om året?
Der findes forskellige betegnelser for hvor grundig revisor har været i sin gennemgang af et regnskab - revision, review og assistance. Revisionen er det mest "sikre", men det kræver så også mere af revisors tid, lig med højere pris.
Hvis du lever op til et par krav (som jeg dog ikke kan huske præcist), og det gør du nok når det nu er en hobbyvirksomhed, så behøver du ikke at bruge en statsautoriseret eller registreret revisor til et ApS, men kan principielt bare bruge en bogholder, og det vil alt andet lige gøre det billigere.
Du skal være velkommen til at indhente 3 gratis og uforpligtende tilbud på udarbejdelse af årsregnskab på Agera. Der er både ekstremt dygtige revisorer og bogholdere klar til at give dig et godt tilbud. ;-)
Jeg vill starte stille og rolig med en virksomhed uden moms registrering og med et anvendelse af et gratis bogføringssytem og vente med at etablere ApS til du ser om du overhovedet kommer over 50 tkr. der er krav om moms registrering.