Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster revision i en lille hobbyvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at starte en lille hobbyvirksomhed, hvor jeg sælger brugte ting. Virksomheden vil jeg lave som ApS. men jeg  er i tvivl om, hvorvidt det kan betale sig, når jeg også skal betale for at få udarbejdet regnskab.

Jeg forestiller mig, at det er forholdsvis simpelt, at udarbejde regnskab i sådan en lille handelsvirksomhed.

Men hvad vil den årlige udgift være til revision i en virksomhed, hvor jeg køber og sælger for eksempel 40-50 produkter om året?

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 15:09

Der findes forskellige betegnelser for hvor grundig revisor har været i sin gennemgang af et regnskab - revision, review og assistance. Revisionen er det mest "sikre", men det kræver så også mere af revisors tid, lig med højere pris.

Hvis du lever op til et par krav (som jeg dog ikke kan huske præcist), og det gør du nok når det nu er en hobbyvirksomhed, så behøver du ikke at bruge en statsautoriseret eller registreret revisor til et ApS, men kan principielt bare bruge en bogholder, og det vil alt andet lige gøre det billigere.

Du skal være velkommen til at indhente 3 gratis og uforpligtende tilbud på udarbejdelse af årsregnskab på Agera. Der er både ekstremt dygtige revisorer og bogholdere klar til at give dig et godt tilbud. ;-)

Rigtig god weekend.

Tilmeldt 8. Jul 12
Fra  Sprogkonsulenter Skrevet kl. 15:44

Hvis du skal i banken kan det være godt at have en revisor.

Tilmeldt 8. Jul 12
Fra  Sprogkonsulenter Skrevet kl. 15:44

.

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 12
Skrevet kl. 15:48

Du kan framelde dig revisions-pligten når du opfylder visse krav, husk at skrive det ind i vedtægterne for dit aps.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:07

Har du nogen større økonomisk risiko ved det arbejde, du vil lave, siden du vælger et ApS?

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:00

Nå C4 lever han stadig?

Jeg vill starte stille og rolig med en virksomhed uden moms registrering og med et anvendelse af et gratis bogføringssytem og vente med at etablere ApS til du ser  om du overhovedet kommer over 50 tkr. der er krav om moms registrering.

Din bogføring  behøver ikke egentlig revision i starten du skal blot have styr på dine biulag faktura og omsætning og dækningsbidrag så er det ok!

Det vigtigste for dig nu er at kommer igang og får noget omsætning!  Wink

Du er velkommen til at kontakte mig for yderligere snak det skal ikke koste dig noget!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:37

Christian IV:

Virksomheden vil jeg lave som ApS.

Ud fra hvilke kriterier har du besluttet det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)