Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan holder du styr på din daglige to do og projekter

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Whiteboard
Outlook
Trello

:-) 

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 10:36

Tak for de mange gode tips. Jeg har kastet mig over Toodledo som jeg allerede er blevet virkeligt glad for. Det er simpelt men det kan det jeg har brug for. Det eneste som måske lige manglede var at jeg kunne knytte en ansvarlig / person på en given opgave. Men det løser jeg lige nu ved at have oprettet foldere og så har opgaverne lagt ind under de respektive foldere.

Jeg har hentet flere af de programmer som anbefales her i tråden og undersøger hvilket som passer mit behov bedst samtidig med at det er nemt og enkelt at bruge. Toodledo er fokuseret på den enkelte opgave og som sådan ikke et værktøj, hvor man kan lave et flow som fx Jira. Men Jira var bare alt for avanceret til mig.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 10:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har også en del projekter og ikke mindst en del forskelligartede projekter, samt henvendelser, mødeforberedelser oa at holde styr på. Efter råd herinde fik jeg kendskab til GTD-ideen (Getting Things Done) 'opfundet' af David Allen

Kort går det ud på, at man laver een indgående pipeline og derpå fordeler opgaverne efter nogle principper, der har at gøre med tidshorisont. Og derudover at man omtænker sine projekter til kun at rykke fremad ud fra konkrete handlinger. Det kan dog ikke forklares så kort - man må æse om det.

Systemet er genialt, og selv om jeg selv tidligere har arbejdet professionel med projektstyring, har jeg ikke mødt noget tilsvarende før.

Jeg bruger to systemer - OmniFocus og Evernote. OF til planen, Evernote til at fastholde konkrete informationer. Begge har en mac, en ipad og en iphone-udgave. OF integrerer sig i Mail. Nogen foretrækker Things i stedet for Omnifocus (der er adskillige debatter om dette på netet).

Systemet tager 2-3 dage at få sat op, men man har først fat i principperne efter en måneds tid, når man bruger det i det daglige arbejde. 

Jeg har *alt* arbejdsrelateret i dette system nu (også lidt der hører privaten til), og er vældig tryg ved det. Af natur er jeg lidt en rodehovede med mange bolde i luften, og i mit tilfælde blev GTD lidt af et fund!

/Marianne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:49

Hej min ven!

- Jeg har super gode erfaringer med Wunderlist, som kan præcis det du efterspørger - Desuden kan du dele to-do-listen med dine medarbejdere, så i fælles kan sætte flueben ved ting som er ordnet.

Det er enkelt og der er ikke noget bullshit der. Podio er et super værktøj også, men det bliver for uoverskueligt for mig, jeg skal bare se to-do-listen, ikke andet.

Ha' en super dag! 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:15

Frisch:

Tak for de mange gode tips. Jeg har kastet mig over Toodledo som jeg allerede er blevet virkeligt glad for. Det er simpelt men det kan det jeg har brug for. Det eneste som måske lige manglede var at jeg kunne knytte en ansvarlig / person på en given opgave. Men det løser jeg lige nu ved at have oprettet foldere og så har opgaverne lagt ind under de respektive foldere.

Jeg har hentet flere af de programmer som anbefales her i tråden og undersøger hvilket som passer mit behov bedst samtidig med at det er nemt og enkelt at bruge. Toodledo er fokuseret på den enkelte opgave og som sådan ikke et værktøj, hvor man kan lave et flow som fx Jira. Men Jira var bare alt for avanceret til mig.

Den funktion findes i Trello :-)  Synes det er fantastisk til projekter, fordi man både kan styre, hvor langt i processen opgaven er - såvel som sætte ansvarlige på de enkelte opgaver. 

Fra København
Tilmeldt 14. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  CHLEOPATRA Skrevet kl. 15:38

I det private sørger jeg for aldrig, at have mere end tre todo's i løbet af en dag. Det er således mine top protieringer.

Til arbejde bruger jeg en særskildt note (Office OneNote) på min Windows Phone - en til hvert projekt.

Onilne bruger jeg et plugin til hver af mine WordPress sites: Cleverness To-Do List

Livsstil | Markedføring | Teknik | Personlig udvikling

Livsstilsentrepreneur - Morten Pauch.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50

Har fundet ud af for længe siden at det bedste for mig er en blok linjeret papir, og elektroniske post it sedler på computeren.

Nogen gange skal man bare gå bagud for at komme frem.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 21:21

Toodledo er også mit valg - sammen med Trello til daglig workflow.

Bonustip: tjek https://idonethis.com/  virker overraskende motiverende lige at slutte dagen af med en hurtig entry i en logbog

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 37
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 21:37

Hej,

Bruger Evernote, der er en fin funktion hvor man kan sætte to do bokse, og krydse dem af. Virker upåklageligt på tværs af PC, Ipad og Iphone :-)

Bruge Onenote før, men cloud delen er meget tung - Så derfor skiftet til Evernote.

mvh Jesper

Cibis - Fødevarerådgivning - www.cibis.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:38

Jeg bruger en ganske alm. kalender (studiekalender) og når jeg så har lavet noget eller været ved kunde får den lige et flueben, meget nemt og enkelt :)

Og idag har jeg lige gennemtjekket alt så jeg er helt med og styr på alle faste kunder har fået ny tid i kalenderen :)

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)