Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit personlige skattefradrag i enkeltmandsvirksomhed hvordan ??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg håber virkerlig jeg snart kan gå på fuld tid med virksomhed, men så kommer spørgsmålet med mit skattefradrag

Kan det benyttes i min enkeltmandsvirksomhed så det også tæller som fradrag lige som indkøbte ting ?

Og hvis ja hvordan gør man det så ?

Jeg ligger penge til side så jeg betaler skat 1 gang om året og moms hvert kvartal

Skær det meget gerne ud i pap, føler mig meget usikker, så ikke nogen vilde fagudtryk ;)

Hav en super dag

/Mikkel

Fra København S
Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 67
Fra  Sakana Skrevet kl. 08:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel

Det lyder godt, hvis du kan gå på fuldtid med din virksomhed.
Skat holder forskellige kurser hvoraf enkelte er gratis. De er ret informative og der mulighed for at stille spørgsmåk.
Jeg har valgt, at bruge en revisor til årsregnskabet. På den måde risikere jeg ikke at Skat sender et girokort, som jeg oplever de for gør med mange som selv sidder og ordner regnskab. I stedet bruger jeg tiden på det jeg er god til.

Venlig hilsen
Zoë Escher

www.sakana.dk - Club Gourmet
http://zoeescher.com - Sushi og meget mere

November 2013. Irma har udråbt Zoë Escher til Danmarks sushi-ekspert nr. 1.
November 2013: Zoë Escher har lavet sushi og japanske retter som personalemad til Michelin-restauranten Geranium.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:58

Jeg hader regnskab og gider det faktisk slet ikke :)

Men hvis jeg smider alt ned til en revisor/bogholder så kan de måske også få mit personlige fradrag med indover ?

Spørgsmålet er faktisk mest om jeg mister det personlige fradrag ved virksomhed eller det kan bruges som lønmodtager :)

/mikkel

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 10:22
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel

Du mister ikke dit personfradrag, uanset hvordan du oppebærer din indkomst.

Forskellen er ved selvstændig virksomhed, at du selv skal betale din skat, som opgøres på baggrund af din virksomheds overskud fratrukket dine personlige fradrag.

Hvis du ved opstart af virksomheden ændrer din forskudsopgørelse hos SKAT, så vil du modtage opkrævninger på B-skat, som beregnes på din skattepligtige indkomst ligesom det klart vil fremgå af forskudsopgørelsen, at alle dine fradrag som du kender vil være modregnet i virksomhedens overskud.

Tonny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)