Det lyder godt, hvis du kan gå på fuldtid med din virksomhed. Skat holder forskellige kurser hvoraf enkelte er gratis. De er ret informative og der mulighed for at stille spørgsmåk. Jeg har valgt, at bruge en revisor til årsregnskabet. På den måde risikere jeg ikke at Skat sender et girokort, som jeg oplever de for gør med mange som selv sidder og ordner regnskab. I stedet bruger jeg tiden på det jeg er god til.
Venlig hilsen Zoë Escher
www.sakana.dk - Club Gourmet http://zoeescher.com - Sushi og meget mere
November 2013. Irma har udråbt Zoë Escher til Danmarks sushi-ekspert nr. 1. November 2013: Zoë Escher har lavet sushi og japanske retter som personalemad til Michelin-restauranten Geranium.
Du mister ikke dit personfradrag, uanset hvordan du oppebærer din indkomst.
Forskellen er ved selvstændig virksomhed, at du selv skal betale din skat, som opgøres på baggrund af din virksomheds overskud fratrukket dine personlige fradrag.
Hvis du ved opstart af virksomheden ændrer din forskudsopgørelse hos SKAT, så vil du modtage opkrævninger på B-skat, som beregnes på din skattepligtige indkomst ligesom det klart vil fremgå af forskudsopgørelsen, at alle dine fradrag som du kender vil være modregnet i virksomhedens overskud.