Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af CMS

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det går nu ret hurtigt, når først man lige har rodet lidt med det - er sikker på du ender med at elske systemet :)

Og hvis du får brug for hjælp eller har spørgsmål, så er du velkommen til at skrive til mig, så hjælper jeg dig gerne.

Mvh.

Mikkel Johansen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:39

Ellers spørger du bare. jeg har planer om en artikelserie om netop Umbraco og om hvordan man udnytter det meste af systemet især fra en udviklers synspunkt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 15:27

Findes der egentlig nogle gode vejledninger til at komme godt i gang med Umbraco hvis man er helt på bar bund og gerne vil i gang med det?

Fra Århus C
Tilmeldt 26. Aug 08
Skrevet kl. 15:35
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 16:26

Takker, ser om det er til at finde ud af :-)

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 16:43

Det ærgrer mig, at folk hver gang råber det CMS, som de selv kender, fremfor at spørge mere ind til dit behov. 

Jeg er ikke ekspert i CMS, ligesom jeg heller ikke er ekspert i køretøjer. Men jeg ved, der er forskel på en motorcykel, en bil og en lastbil. Hvad du skal vælge afhænger af dit behov, behov og behov. Er du flyttemand, så er det ikke rigtig smart at købe en motorcykel, hvis du ønsker at bruge den i arbejdsøjemed. 

På samme måde er det med et CMS. Skal det være små løsninger, store løsninger, plug-n-play, skalerbart i hvilken grad, hvor stor frihed skal du have til selv at kode, hvor meget betyder brugerinterfacet for dine kunder, skal det være php eller .net osv. 

Der mangler en ordenlig guide til valg af CMS, så du og de tusinde andre der spørger herinde får andre svar end det CMS, som folk lige arbejder med og godt kan lide - uden overhovedet at spørge til dit behov først. 

Fra Århus C
Tilmeldt 26. Aug 08
Skrevet kl. 16:49
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Sørensen:

Det ærgrer mig, at folk hver gang råber det CMS, som de selv kender, fremfor at spørge mere ind til dit behov. 

Jeg er ikke ekspert i CMS, ligesom jeg heller ikke er ekspert i køretøjer. Men jeg ved, der er forskel på en motorcykel, en bil og en lastbil. Hvad du skal vælge afhænger af dit behov, behov og behov. Er du flyttemand, så er det ikke rigtig smart at købe en motorcykel, hvis du ønsker at bruge den i arbejdsøjemed. 

På samme måde er det med et CMS. Skal det være små løsninger, store løsninger, plug-n-play, skalerbart i hvilken grad, hvor stor frihed skal du have til selv at kode, hvor meget betyder brugerinterfacet for dine kunder, skal det være php eller .net osv. 

Der mangler en ordenlig guide til valg af CMS, så du og de tusinde andre der spørger herinde får andre svar end det CMS, som folk lige arbejder med og godt kan lide - uden overhovedet at spørge til dit behov først. 

Sikke dog et surt opstød! :)

Men hvis du læste hans indlæg, ville du se at han specifikt spurgte på hvad folk der foretrækker at udvikle i asp.net vil anbefale.

Man må gå ud fra de folk der til dagligt arbejder med hjemmeside udvikling i .net - herunder inklusiv mig selv - ved lidt om, hvad de taler om. De har jo nok prøvet en række forskellige CMS'er i sin tid da de selv startede op, for at finde ud af hvilket de selv foretrak. Når andre folk så spørger så specifikt ind til hvad folk foretrækker, så er det da logisk at de vil anbefale det de selv bruger, NETOP fordi de selv finder det bedst. Jeg kunne da aldrig drømme om at anbefale et system jeg ikke personligt synes er det bedste, til det han efterspørger.

Bare fordi flertalet anbefaler et andet system end det du foretrækker, betyder det jo ikke at vores svar ikke er kvalificerede - tværtimod! ;)

God weekend herfra...

// Mikkel Johansen

Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 17:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Inmedia Reklamebureau:

Bare fordi flertalet anbefaler et andet system end det du foretrækker, betyder det jo ikke at vores svar ikke er kvalificerede - tværtimod! ;)

Er du lidt selvglad? :) 

Jeg er ligeglad med hvilket CMS folk benytter, men jeg synes, det er useriøst at der bliver taget udgangspunkt i teknologi og ikke behov.  

Fra Århus C
Tilmeldt 26. Aug 08
Skrevet kl. 17:15

Teknologien er da netop afgørende... Man vælger vel at kode i det sprog man kan bedst.

Desuden kan de fleste CMS'er vel det samme, hvad angår muligheder, behov osv. Det er vel bare et spørgsmål om udvikleren kan kode det?

Så om du bruger Wordpress, Joomla, Drupal eller Umbraco... Det er underordnet, udviklingsmæssigt kan du opnå de samme ting i alle systemerne. På dén front er det ene CMS ikke bedre end den anden. Den største forskel er vel netop hvilket sprog det er baseret på, og hvordan de er brugervenlighedsmæssigt for slutbrugeren.

Det er lidt ligesom diskussionen mellem Mac og PC brugere... Men når alt kommer til alt, så er den ene jo ikke bedre end andre - det drejer sig blot om hvilken platform man foretrækker at arbejde på.

Det er i hvert fald min mening :)

// Mikkel Johansen

Inmedia Reklamebureau

Og nårh ja... 
... nej, jeg tror nu ikke jeg er mere selvglad end gennemsnittet ;)

Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 17:31

Inmedia Reklamebureau:

Så om du bruger Wordpress, Joomla, Drupal eller Umbraco... Det er underordnet, udviklingsmæssigt kan du opnå de samme ting i alle systemerne. På dén front er det ene CMS ikke bedre end den anden. Den største forskel er vel netop hvilket sprog det er baseret på, og hvordan de er brugervenlighedsmæssigt for slutbrugeren.

Det er jeg slet ikke enig med dig i. Jeg ville benytte mig af wp, hvis jeg skulle lave en blog eller en meget simpel hjemmeside. Umbraco og Joomla, hvis jeg skulle lave en medium kompleks side og Drupal hvis det var enterprise. Igen så jeg bedøvende ligeglad med valget af CMS, men ligesom indenfor håndværk, så er der forskel på, om man skal have fat på en hammer, en sav eller en skruetrækker - på samme måde positionerer de forskellige CMS sig i forhold til hinanden. 

Denne gennemgang er et par år gammel og der er selvfølgelig kommet flere moduler til alle de viste CMS og kernen er ændret i et par af systemerne (så vidt jeg ved), men den giver en god gennemgang: http://www.cubrid.org/blog/dev-platform/comprehensive-overview-of-top-14-content-management-systems/

Jeg anfægter ikke, at Umbraco kunne være det rette valg, men jeg synes ikke, at der er kommet nok informationer til at understøtte denne konklusion. 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)