Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af CMS

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sørensen:
Jeg ville benytte mig af wp, hvis jeg skulle lave en blog

Det kan jeg kun være enig med dig i. Wordpress er utrolig skarp på blogområdet, og ville helt klart også være mit valg på det punkt.
Til gengæld synes jeg ikke den er så god til udvikling hjemmesider.

Af ren og skær nysgerrighed, hvad er grunden så til at du foretrækker WP eller Drupal til hjemmesider?
Personligt synes jeg Drupal er ALT for uoverskueligt for slutbrugeren, som ikke nødvendigvis er særlig IT-kyndig.

Har du i øvrigt erfaring med at arbejde i Umbraco?

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:58

Inmedia Reklamebureau:

Af ren og skær nysgerrighed, hvad er grunden så til at du foretrækker WP eller Drupal til hjemmesider? 

Personligt synes jeg Drupal er ALT for uoverskueligt for slutbrugeren, som ikke nødvendigvis er særlig IT-kyndig.

Jeg foretrækker ikke noget fremfor noget andet. Jeg er fuldstændig ligeglad med valget af CMS. Jeg udvikler heller ikke i noget af det, men jeg har sat mig ind i, hvordan de forskellige CMS positionerer sig i forhold til hinanden. Så du har misforstået mig, når du siger, at jeg foretrækker WP eller Drupal til hjemmesider.  

Med hensyn til uoverskueligheden i Drupal tænker du sandsynligvis på version 6, som er næsten ren API og dermed kan du fuldstændig kode alt fra bunden og har en kæmpe fleksibilitet. Drupal 7 har fået indbygget mere funktionalitet og er blevet mere drag-n-drop og har en nemmere brugergrænseflade for brugerne, men det har også mistet power fordi kernen er blevet større, langsommere og har mindre fleksibilitet men flere pre-indbyggede features. 

Så igen. Hvad indeholder værktøjskassen og til hvilke typer af kunder skal hvilken værktøjskasse bruges til - det er det egentlige spørgsmål. Hvis man så har fået skåret valget ned til f.eks. Joomla eller Umbraco som nogenlunde ligger så i samme katagori og hvis udvikleren har erfaring med .NET, så vil det være hensigtmæssigt at tage Umbraco - det er klart. Men inden man er nået dertil, så bør man have stillet sig nogle spørgsmål om, i hvilket marked man ønsker at positionere sig. 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 18:04

Thomas Sørensen:
Jeg anfægter ikke, at Umbraco kunne være det rette valg, men jeg synes ikke, at der er kommet nok informationer til at understøtte denne konklusion.

Du misser fuldstændig pointen med trådstarters oplæg. Trådstarter efterspørger jo nemlig ikke en færdig konklusion eller løsning, men derimod udveksling af erfaringer. Han har tydeligvis selv evnerne til at skille skidt fra kanel, og derfor kan hver især byde ind med sine anbefalinger og trygt overlade det til trådstarter at vurdere hvad han ønsker at kaste sin tid efter.

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 18:39

Jeg kan kun give T-Nielsen ret. 

@Thomas Jeg forstår udmærket din pointe, men synes den er malplaceret i lige netop denne tråd - faktisk blev en del af de spørgsmål du nævnte berørt hvis du havde læst tråden igennem. Bortset fra det, så var det glimrende at få dine pointer og viden om drupal mm. med, så tak for det.

Det klæder ikke forummet her at folk begynder mudderkastning mod hinanden - så jeg tror vi skal lukke tråden her, hvis ellers der ikke er flere input til valget af CMS. 

\Mikkel

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)