Som overskriften siger, så er jeg i gang med at opstarte en ny hjemmeside.
Til denne side har jeg selvfølgelig brug for et logo, men da jeg ikke er ret så ferm i photoshop, ville jeg høre om der var en venlig sjæl tilstede som kunne hjælpe med dette ?
Tilgengæld vil jeg give personen en plads under vores samarbejdspartner modul, som tak for hjælpen.
Håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig. :)
- Et logo skal laves i Adobe illustrator, og ikke Photoshop! ;-)
Som sagt er jeg ikke selv ret ferm i hverken photoshop eller illustrator, så det er op til designeren hvilket program han bruger :D
Hej Kasper.
Du er gået lidt ved siden af her. Det er sådan set ikke op til grafikeren hvilke program han bruger men dig, da du er den som betaler for opgaven.
OG photoshop er ikke det korrekte valg. HVis du pludseligt i fremtiden skal bruge logoet i bare en anelse større version, måske til print eller hvad ved jeg, så vil du ikke kunne gøre det med et logo som er lavet i photoshop idet, logoet bliver slørret.
Det korrekte valg som nogle andre har skrevet er illustrator eller lignende, et logo skal være i venktor grafik bum!
Fortsat god aften/nat
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I. – Oscar Levant
Vi er et trykkeri/reklamegavefirma. Dvs. vi leverer tøj med tryk, tryksager, skilte/messe systemer, reklamegaver med tryk osv. og Alexander har helt ret. Det skal være vektorgrafik hvis du nogensinde skal bruge det til nogen form for tryk.
Mit råd er derfor som flere har skrevet at få det lavet i Illustrator eller tilsvarende program. Det kan som regel godt betale sig at ofre noget på at få en professionel "logo-mager" til at designe det, for et logo vil altid afspejle virksomheden og derfor er synd at så mange får lavet noget "hjemmegjort" noget for at spare penge.
Der kommer nok nogle der byder sig til her i tråden, ellers prøv at oprette en ny og se hvilke tilbud du får. Måske freelancer også kan bruges til at søge en til opgaven?