Nu har jeg været så vanvittig heldig at have fået hele 5 klik på min side, så jeg har sagt jobbet op og leder nu efter større hus. Ungerne er sendt ud efter deres længe ønskede Nintendo DS'er.
Men jeg undre mig lidt, nogen der har en kort forklaring på hvordan de afgør prisen pr. klik, for umiddelbart er der stor forskel på hvad de har ment de 5 klik var værd!
Et simpelt spørgsmål men ingen simpel forklaring:). Et klik har måske en cpc på 3 kr fordi der er 3 annoncører der konkurrer om det søgeord, mens et andet klik på et andet søgeord har kun annoncør og derfor giver dig 1 kr. Så den korte - konkurrence på søge. Jo mere konkurrence, jo højere cpc
I bund og grund vil Google have en så høj indtjening pr. sidevisning som mulig. Indtjeningen pr. sidevisning afhænger af hvor mange som klikker på annonce (CTR), og hvad prisen er gennemsnit pr. klik (CPC). Hver annonce bliver evalueret, på de forskellige søgeord.
Annonce A giver en indtjening på 10 øre pr. sidevisning (CPC 1 KR * CTR 10% = 0,10 KR) og annonce B giver en indtjening på 5 øre pr. sidevisning (CPC 2 * CTR 2,5% = 0,05 KR). Alt i alt er det en bedre forretning at vise annonce A, selvom klikprisen (CPC) er lavere end annonce B.