Endelige skete det egentlig. Postdanmark får konkurrent. Det vil betyde billigere fragt , bedre service til kunderne primært erhvervskunder da den nye konkurrent vil satse på dem i starten. |
Du kunne evt. sætte linket på Buzz.
Endelige skete det egentlig. Postdanmark får konkurrent. Det vil betyde billigere fragt , bedre service til kunderne primært erhvervskunder da den nye konkurrent vil satse på dem i starten. |
Ja det kunne jeg gøre bulldesign :-))))) |
Det bliver spændende at følge (: |
Jeg tror ik, at det giver den store priskonkurrence, hvis dette nye selskab også agter at tjene penge på deres danske investering... |
Er GLS ikke en konkurrent nu? De har da en den lavere priser end Post Danmark og ret god service? |
De webshops jeg har set som bruger GLS, har tit højere fragt end post-danmark. Men jeg skal ikke kunne udtale mig om det ;o). |
Det norske postvæsen prøvede også for nogle år siden, da de kom på banen med Bring Citimail. Efter at have brugt 300 - 500 mio. fandt de ud af det ikke var rentabelt at drive forretning i Danmark, og lukkede biksen igen, med over 400 fyringer til følge. Selvom der er blevet liberaliseret lidt på området siden da, lyder indledningen på dette eventyr som noget jeg har hørt før. Man kan så håbe på en lykkeligere afslutning, da konkurrence jo aldrig skader. |
Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk
Jeg læste dengang en artikel, hvor direktøren for Bring Danmark fortalte, at Post Danmark ikke var pålagt moms, men at Bring og andre konkurrenter til Post Danmark derimod var - hvilket skabte ulige konkurrencevilkår i Danmark. Hvis det stadigvæk er tilfældet, får den nye konkurrent heller ikke et ben til jorden, da Post Danmark så kan lukrere på sin momsfritagelse. Det ville dog være sundt for alle, hvis Post Danmark fik noget jævnbyrdig konkurrence. |
Det kunne da være lækkert med lidt ekstra konkurrence til Post Danmark, mon ikke det resulterer i enten lidt bedre pris eller en forbedret service.. Markedet bliver i hvert fald presset yderligere.. Lad os håbe! |