Jeg er igang med at lave en lille webshop. Og i den forbindelse har jeg fået en lille ide. Har ikke selv tid eller overskud, men er der nogle som synes om den, er I velkomne. Men har tænkt meget over sikkerheden i forhold til e-handel. Både for køber og sælgers vegne. tænkte på om man ikke kunne lave noget sambejde med de der postbokse, som står rundt omkring, hvor man selv kan hente sine pakker, og så e-handel. Altså. Kunden køber med kort. Pengene kommer på en spærret konto. Sælger scanner koden på kassen en forsendelse. Koden bliver igen scannet ved aflevering i postboks. kunden scanner postsedel/sygesikring. Boksen åbner. Pengene bliver flyttet videre til sælger:)
Super smart. Synes jeg selv |
En ting er finansieringen af løsningen - skal det være med brugerbetaling i form af gebyrer eller skal det være den/de ekstra rentedage man som udbyder af løsningen kan få. En anden ting er at sikkerheden ikke er større med denne løsning, end hvis man køber med kort.
Skal der være en fordel, så er det hvis man betaler med en bankoverførsel. Der kan noget ekstra sikkerhed være en god idé - afhængig hvad det koster.
MVH
Thomas