Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler I ideer? Så ser her

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 180
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at lave en lille webshop. Og i den forbindelse har jeg fået en lille ide.

Har ikke selv tid eller overskud, men er der  nogle som synes om den, er I velkomne.

Men har tænkt meget over sikkerheden i forhold til e-handel. Både for køber og sælgers vegne.

tænkte på om man ikke kunne lave noget sambejde med de der postbokse, som står rundt omkring, hvor man selv kan hente sine pakker, og så e-handel.

Altså. Kunden køber med kort. Pengene kommer på en spærret konto. Sælger scanner koden på kassen en forsendelse. Koden bliver igen scannet ved aflevering i postboks. kunden scanner postsedel/sygesikring. Boksen åbner. Pengene bliver flyttet videre til sælger:)

Super smart. Synes jeg selv

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10

En ting er finansieringen af løsningen - skal det være med brugerbetaling i form af gebyrer eller skal det være den/de ekstra rentedage man som udbyder af løsningen kan få. En anden ting er at sikkerheden ikke er større med denne løsning, end hvis man køber med kort.

Skal der være en fordel, så er det hvis man betaler med en bankoverførsel. Der kan noget ekstra sikkerhed være en god idé - afhængig hvad det koster.

MVH

Thomas

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 19:31

Må indrømme at jeg ikke rigtig kan se ideen i det, i forhold til webshops.

Men til gengæld ville det være smart når man handler mellem privat og privat altså dba, baboom, trendsales osv. Der kunne der godt bruges en form for escrow sikring, da der er en del svindel.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 09:07

Thomas

Har hørt historie om betalinger over kort, som er blevet trukket tilbage, efter varen er blevet afleveret.

Det jeg tænker er, at man stadig bruger kort til betaling, men istedet for, at pengene går direkte til sælger, så bliver de spærret for både kunde og sælger indtil at pakken er hentet i boksen. efter 14 dage annulleres købet. Pakken retuneres fra bankboks og køber får frigivet sine penge. Ideen er lavet ud fra de garantier, som der stilles ved større byggesager.

På denne måde, kan man ikke snyde med betaling, eller afsendelse af produkt. Alle er sikret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:33

Charlotte Fernstrøm:

Har hørt historie om betalinger over kort, som er blevet trukket tilbage, efter varen er blevet afleveret.

Det jeg tænker er, at man stadig bruger kort til betaling, men istedet for, at pengene går direkte til sælger, så bliver de spærret for både kunde og sælger indtil at pakken er hentet i boksen. efter 14 dage annulleres købet. Pakken retuneres fra bankboks og køber får frigivet sine penge. Ideen er lavet ud fra de garantier, som der stilles ved større byggesager.

På denne måde, kan man ikke snyde med betaling, eller afsendelse af produkt. Alle er sikret.

Jeg kan godt se idéen i det, men der er nogle udfordringer, der gør, at jeg nok ikke som forbruger vil bruge løsningen, hvis jeg kan vælge mellem kortbetaling og din løsning. Alt andet lige vil det forsinke leveringen af min vare, da der vel skal gå en dag eller to inden endelig bekræftelse af beløbet er på plads, og så skal jeg selv hente pakken i en boks i stedet for at postbudet/fragtmanden leverer på den til min virksomhed eller min privatadresse.

Jeg har selv brugt Escrow.com ved handel med et domæne, og det fungerer på den måde, som du skitserer. Sælger opretter en ordre, køber indbetaler pengene, Escrow bekræfter overfor sælger at pengene er modtaget, sælger sender varen, køber bekræfter at have modtaget varen, Escrow frigiver betalingen til sælger. Det koster dog et gebyr for håndteringen, og spørgsmålet er så, hvem skal betale dette gebyr? Kunderne i webshops er ikke begejstrede for gebyrer, og sælgere er ikke begejstrede for lavere indtjening.

Til større handler synes jeg, idéen er fin, men til beløb fra typiske privatkøb i webshops, tror jeg det er skudt over målet.

MVH

Thomas

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 09:36

Smart system. Anede ikke at det eksistede. Men vil da tjekke det ud:)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  NemBankBox.dk Skrevet kl. 17:43

Hej Charlotte

Er ved at åbne en service, hvor man forudbetaler og beløbet låses på en spærret konto.

Så sender sælgeren sin vare og køberen modtager den og frigiver (sker også automatisk, hvis køberen ikke reagere).

Det skulle gerne være igang her i slutningen af 2012.

Kig med på nembankbox.dk

Betal for en serviceydelse til nogle du IKKE kender? Brug nembankbox.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 20:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Charlotte Fernstrøm:
Smart system. Anede ikke at det eksistede. Men vil da tjekke det ud:)

Handelsportalen Elance.com har et tilsvarende og meget velfungerende system, som jeg har benyttet flere gange og det fungerer også når man gør indsigelse pga manglende levering. :-)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  NemBankBox.dk Skrevet kl. 21:10

Elance.com - koster så også KUN 8,75% i omkostninger, for denne service. Er meget dyrt.

På Nembankbox.dk - bliver det højst 1,5% :)

Og man vil have mulighed for noget der ligner, som betaling.

Betal for en serviceydelse til nogle du IKKE kender? Brug nembankbox.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)