Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En træt iværksætter - vores website forsvundet

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

BTW- du har en bedre chance for at finde dine 11/2 gamle emails. Hvis du har slettet dem fra din Inbox, er der stadig en chance for at det firma du har email konto hos stadig har en form for kopi et eller andet sted. Har du sendt mailen med source koden til nogen, kan det vaere at deres udbyder har en kopi et eller andet sted. Med saa mange penge der er investeret i det so far, kan det ikke skade at tage en snak med dem, og evt. betale dig fra at de proever at finde en kopi af dine mails- det er dog langt fra sikkert at dette vil baere frugt, men det skader aldrig at proeve inden man giver op og hopper tilbage paa hesten

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 23:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er sandsynligvis for sendt nu, men når en fil slettes bliver den ikke slettet fysisk fra harddisken. En harddisk har en tabel over hvor på harddisken de forskellige filer ligger rent fysisk. Når du sletter en fil bliver den kun slettet i tabellen og styresystemet vil tro at den fysiske plads er fri. Det vil sige at den fysiske fil bliver først slettet når der gemmes nye filer oven på den gamle. Det kan derfor være muligt at genskabe de slettede filer med et data recovery program. Desto længere tid der går og desto flere filer som er blevet oprettet siden sletningen, desto mindre er chancen for at genskabe filerne.

Det kan være et forsøg værd, og forvent ikke for meget.

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 23:53

Cicoor Host & Saas ApS:

Det er sandsynligvis for sendt nu, men når en fil slettes bliver den ikke slettet fysisk fra harddisken. En harddisk har en tabel over hvor på harddisken de forskellige filer ligger rent fysisk. Når du sletter en fil bliver den kun slettet i tabellen og styresystemet vil tro at den fysiske plads er fri. Det vil sige at den fysiske fil bliver først slettet når der gemmes nye filer oven på den gamle. Det kan derfor være muligt at genskabe de slettede filer med et data recovery program. Desto længere tid der går og desto flere filer som er blevet oprettet siden sletningen, desto mindre er chancen for at genskabe filerne.

Det kan være et forsøg værd, og forvent ikke for meget.

Faktisk en fin idé. Hvis det har ligget på en del computere, er der en ok chance for, at det er et af stederne, da mange har en langt større harddisk, end de har brug for. Få evt. en gendannelses-ekspert med på banen, de kan nogle gange lidt tricks udover det sædvanlige.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:14

Den bedste måde, er at gå efter hosting-firmaet, det forsvinder ikke bare -

det ligger der, somewhere, somehow -

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 00:20

J. Deleuran:

Den bedste måde, er at gå efter hosting-firmaet, det forsvinder ikke bare -

det ligger der, somewhere, somehow -

Hvad nu hvis alle servere, inkl. backup, er brændt sammen - er det så også? Jeg aner intet om det; blot en tanke.

Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:19

Enig - det troede jeg jo ogsp. Jeg vil prøve igen - men op af bakke med en amerikansk kundeservice der benægter det ...

Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 01:43

Hej ChicoKBH, jeg haaber at du er kommet dig efter i gaar- rart at se at du ikke har givet op. 
Jeg har kigget lidt paa din situation, og det der sket for dig.... det sker rent faktisk for andre mennesker. Min foerste komentar var- at det var mystisk- ( set fra et IT perspektiv  er det utaenkeligt at opbevare backup samme sted som ens data. Hvis jeg stoedte paa en anden IT manager der lavede  backup, og opbevarede den paa samme server vil jeg taenke mit....) men... det er nu engang hvad der sker. Jeg laeste om et hosting firma her i USA, hvor en medarbejder slettede en harddisk, og hvis dette ikke var nok, ja saa nappede han ogsaa den hvor deres backups laa.

Rent juridisk ved jeg ikke hvor staerkt du staar- du naevnte at du fik 7 USD retur fra firmaet- hvis det er for 1 maaneds hosting, siger dette mig at du havde shared hosting, og det goer det meget mere vanskeligt. Hvis man vil staa staerk, saa skal man desvaerre ud i dedicated server hosting, hvor du er den eneste bruger af serveren. Dette koster en del mere end shared hosting- sidste gang jeg brugte det var en del aar siden, saa priserne har nok aendret sig, men hvis du betaler 100 USD om maaneden, er din hosting provider nok mere intereseret i at beholde dig som kunde og have dine backups paa et sikkert sted.

Du skrev selv at du har laert af dette, saa det du skal ud i nu, er at goere hvad du kan for at se om du kan finde en kopi af emailen det havde dine data. Desvaere tror jeg det vil vaere spild af din tid at proeve at kaempe med din host- du kan opraette 20 support tickets, og loebe panden mod muren hver gang. Jeg haaber meget at jeg tager fejl her.

Moralen af dette er desvaerre at man altid skal gardere sig mod andres fejltagelser- for de vil ske...... Hav altid en backup hos dig selv eller et andet sted(som det er blevet skrevet foer), og aldrig tage noget for givet.

Hold skruen i vandet

Adam

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 02:11

Jeg håber du finder en kopi af den kildekode - jeg har også været der, omend ikke helt i samme målestok, og det er virkelig noget man kun ønsker for svigermødre og politiske modstandere!

Men - hvis ikke det lykkes at få gendannet eller fundet kildekoden, så er der jo en lære at drage.  Der har jeg gjort mig lidt tanker, nemlig at man kun kan stole på tre personer : sig selv, sig selv og sig selv!

Umiddelbart en gang populistisk salgsgas, ikke?

OK, her kommer guldkornene : du skal have 3 uafhængige kopier af essentielle filer!

Vi tager den lige igen : DU skal have 3 uafhængige kopier! 

Ikke programmøren, ikke hosten, ikke hvem f***** der ellers har været indover. 

Det kunne være én på din egen comp, én på en server et sted i cyberspace, og én der er skrevet ud på et optisk medie eller en stick  eller whatever teknikken nu kan, og derefter gemt UDENFOR HUSET! I bankboxen eller på advokatens kontor, eller for den sags skyld i lystbåden eller under tanken på caféraceren, bare det er et sted hvor den overlever hvis domicilet futter af, eller et hold lyssky personer mener at dit kontorinventar er let omsætteligt og deporterer det mens du ikke er hjemme!

Hvis du sidder der hvor aben ender og du ikke har nogen at sende den videre til, så skal DU have 3 uafhængige kopier!

Og så håber jeg virkelig at det lykkes at finde den kildekode, for det er da godtnok en træls situation at s tå i Tongue Tied

Tilmeldt 9. Jul 12
Skrevet kl. 23:01

Hej Adam
GOD ide .. Den vil jeg helt klart prøve at følge til dørs ... !!!
Så hjertens tak...
H

Tilmeldt 9. Jul 12
Skrevet kl. 23:02

Petrus..
Du har fuldstændig ret... Og sådan bliver det også for mig fremover.
Sig selv, selv, selv og selv .. (gemmer en af kopierne på stambaren fremover).. ;=)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)