Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En træt iværksætter - vores website forsvundet

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Man tror det er løgn - det her er BIZART... Nogle mennesker får succes med selv den mindst tåbelige ide, og andre skal bare over 13 meget stejle bakker først før de får det - jeg tilhører DESVÆRRE den sidste gruppe. Først lancerede jeg boligudland.dk - sitet blev færdigt lige som finanskrisen brød ud - min ejerdel er nu afhændet (pengene er hjemme men et par tusinde timer brugt - dog super lærerrigt). Var i projektet ca. 5 år. Dernæst lancerede jeg valuebet24.dk , et gamblingsite.  I kontrakten med webudviklingsfirmaet sikrede vi os kildekoderne, der senere blev mailet til en programmør, der på det tidspunkt var med/medejer af projektet- Vores hosting foregik via en Cloud server - en stor amerikansk udbyder. Denne server går så fuldstændig ned og det samme gør deres backup (hvilket ifgl dem ikke skulle kunne lade sig gøre, men det gjorde det). Resultat vores site er væk/lost. Programmøren har ca. 10 dage forinden slettet bl.a. kildekoderne, da de fyldte meget, og han da lige var i gang med at rydde op på sin computer netop der (og han troede jeg eller webudvikleren "selvfølgelig" havde dem). Havde vi bare det havde vi kunne uploade på ny (selvfølgelig med indholdet tabt) men alligevel. - Mine spm. går nu på.
1) Kan et site bare gå tabt på den måde?
2) Er der noget jeg kan gøre?
3) Er der nogen jeg kan drage til ansvar? El. har jeg bare været total dum/naiv.

Jeg er helt klart idemand, koordinator typen og mildest talt ikke "programmør typen". Jeg har masser af drive, gode ideer og ønsker for alt i verden at være iværksætter, men for dælen hvor er jeg "træt af det" lige nu... :=( :=( Har total mistet gejsten efter nogle giga mavepustere..

Hilsen

H

Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 23:10

Hmm... Jeg kan udemaerket forstaa at du er traet af det hele lige nu....... kan slet ikke forestille mig hvad jeg ville have gjort i din situation.

Med det sagt.... giv ikke op- der maa vaere nogen her der ved meget om cloud hosting, der vil kunne hjaelpe. Saa vidt jeg ved bruger man cloud servers, saa hvis der er et nedbrud paa serveren, saa gaar din site ikke ned. For et firma som Amazon ville et 3 timers downtime paa deres server vaere lig med mange penge tabt, saa man bygger redundancy hvor, hvis 1 server gaar ned, saa har det ikke en betydning.

At baade data og backup er tabt er noget der er meget maerkeligt..... du er nok ikke den eneste der har tabt det hele- saa faa noget soevn, og start paa damage control i morgen.

Adam

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13

Det er godt nok surt. Din hosting udbyder har med garanti fraskrevet sig et hvert ansvar i deres salgsbetingelser. 

Har du prøvet at kontakte firmaet der skrev kildekoderne?

Som e-virksomhed er jeres hjemmeside kerneværdien i selskabet. En kopi af hjemmesiden burde nok ha' været opbevaret i et brand- og tyverisikret skab. 

Op på hesten igen.

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 23:17

Hvis det er sendt på mail, kan det vel hentes derfra igen? Alternativt, hvis det både et slettet fra indbakken og serveren, kan det være mailudbyderen har backup.

Held og lykke.

EDIT: Forresten forstår jeg ikke, hvorfor I sletter jeres lokale kopi af hjemmesiden, og i ligeså høj grad hvorfor webleverandøren ikke gemmer det.

Tilmeldt 9. Jul 12
Skrevet kl. 23:17

Hej Karsten

Tak for svar :=)
Ja lige præcis de har selv. juridisk fraskrevet sig alt. Vi er blevet kompenseret 7$ (købte en softice i Nyhavn for dem i går) ;=)

Har selv. hørt vores webfirma - og de har dem ikke ... ØV.

Men ja var også "bange for det svar" - Op på hesten og videre...

Go aften..

H

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 23:18

Ja det er en kedelig, situation og opgiv ikke håbet.

Men I må da have noget backup et sted? 

Har du behov for noget sparring, også ang ideer og at få dem ført ud i livet. Er du mere end velkommen til at skrive i pm ;-) 

Vh Jimmi

Tilmeldt 9. Jul 12
Skrevet kl. 23:24

Hej Christian

Tak for input.

Mailen med kildekoder er sendt ca. 1 1/2 år siden - men vil prøve at gå efter den... Vil dog tro de selv havde tænkt på noget af det som det første, da jeg kontaktede dem... Men better be safe than sorry ...

Tilmeldt 9. Jul 12
Skrevet kl. 23:25

Hej Jimmi

Den kører af sporet da vores tidl. programmør uden varsel sletter kildekoderne... Jeg er så bare for urutineret, at jeg ikke også selv har opbevaret dem. Men igen, og min fejl, jeg er ikke teknik nørd, men idemand og ham der får tingene gjort... Jeg vil tjekke din hjemmeside ud :=)

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 23:30

Det ændrer ikke på noget nu, men et godt råd fremover: hav filerne liggende lokalt selv samt på nettet (et andet sted end serveren). Fx i en dropbox eller en anden backup-løsning. På den måde er du sikret, hvis det ene steds servere går ned, hvis din computer brænder sammen / USB-stik stjæles osv. Så skal 3 steder rammes samtidig for at det går galt ;)

Tilmeldt 9. Jul 12
Skrevet kl. 23:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har fuldstændig ret - og tro mig er blevet klog af skade ...

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)