Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal man finde sig i som håndværker????

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Skælskør
Tilmeldt 25. Dec 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har i sidste uge afgivet tilbud på en renovering af et hus efter en brand/sod skade.

Forløbet er som følger:

Jeg mødes på skadesstedet med taksator og en anden Tømrermester der også skal byde, vi gennemgår huset, og blir enige om hvad der skal bydes på.

Jeg syntes godt nok der er noget muggent ved denne gemmengang, da den anden Tømrermester hele tiden siger til taksatoren " og når jeg så skal lave det, gør jeg sådan" men jeg slår det hen. Taksatoren fortæller mig senere at de har arbejdet sammen før, og der begynder der at ringe en klokke for mig...

Fredag den 6/7 2012 kl 1200 skal tilbudet afleveres og åbnes hos kunden.
Men inden den dag komme får jeg en mail fra taksatoren, om at kunden er blevet syg og at tilbudet sendes til ham istedet.

Fredag den 6/7 2012 kl 1240 får jeg en mail fra taksatoren om at arbejdet er gået til den anden Tømrermester, fordi han var billigst ca 3000 kr ud af 150000 kr. Han vedhæfter både mit og den andens tilbud i mailen. ( imellemtiden havde jeg dog godt set det gå den vej da jeg tilfældig finder ud af at vi alle 3 har en fælles bekendt der bekræfter at taksatoren og Tømrermesteren kender hinanden fra gammel dage og er venner den i dag.

Straks efter jeg har modtaget mailen med vores tilbud åbner jeg den anden tømrers tilbud og finder ud af at han dog mangler en del i hans tilbud som vi aftalte skulle være med, da jeg får det pludset det hele sammen er jeg altså 10-12000 kr. Billigere hvilke jeg straks gør taksatoren opmærksom på.

Han sender en mail til den anden tømrer og cc til mig med teksten

Den anden tømrer mener han er billigst han har følgende ting med som du ikke har med xxxxxxx

Har du det med?????

Derefter går taksatoren på ferie og jeg hører intet

Efter lidt kamp for jeg endelig fat i ham på SMS hvor han bare skriver den anden tømrer har fået arbejdet.

Så sider jeg så her tilbage, godt røvrendt og til grin, har brugt en masse af min og andres til for at sende et tilbud, og til hvilken nytte?? Jo så den anden Tømrermester kunne få afvide af sin kammerat at han skulle bare lige ligge lidt under 150000 kr og så kunne han også bare glemme et par ting og så score lidt mere på ekstraarbejde.

Hvis man skal snyde, hvorfor gør man det så åbenlyst....

Er det mig der er helt fra den,eller kan andre også se det?..

Og er jeg den eneste der er havner i den form for uærligt konkurrence??

Tømrerfirmaet Martin Larsen fra Skælskør (Vestsjælland)

Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Er taksator ikke ansat af en som skal betale (kunde) regningen?

Det er vel ikke i "kunden's" interesse at der er lavet skuffe aftaler med underleverandører.

Er det ikke at gå til "kunden"

Mvh Frederik

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du er ikke helt galt på den, der sker desværre alt for tit på den måde, specielt når de benytter håndværkere de kender i forvejen, så er tilbud udefra også engang imellem, bare for at tjekke de foretrukne håndværks priser, men den vante tømrermester får selvfølgelig arbejdet alligevel, hvis han vil lave det til nogenlunde samme pris.

Har også oplevet det samme som dig tidligere et par gange desværre, den ene var dog en tømrer som selv ejede bygningen der en lejlighed var brændt ned, han påstod overfor Topdanmark at han ikke selv havde tid til at lave opgaven, og den pris han havde slunget ud, var efter min og taxators vudering helt hen i vejret mener det var omkring 200.000,- over mit overslag.

Jeg forklarede allerede efter besigtigelse overfor Topdanmark, at denne tømrermester nok selv endte med at ville lave det alligevel, selvom han hårdnakket flere gange påstod det modsatte, og selvfølgelig tilbød hjælp til nogle ting, som feks. nedrivningen, hvis det kunne passe ind i deres tidsplan.

Jeg forklarede taxator at jeg ville have penge for alt tid og kørsel, hvis det endte med at kunden alligevel selv ville udføre arbejdet til min anslået pris, og dette gik de med til.

Jeg fik heldigvis penge for alt mit arbejde, Topdanmark sparede godt 200.000,-, og tømrermesteren sikrede sig lige arbejde, han så kunne udføre når det nu passede ham.

Har også oplevet at arkitekt som stod for at indhente tilbud på en større tagrenovering, klart favoriserede den ene håndværker, og hjalp ham ned i pris, ved at kalde hans tilbud en fejlberegning da den var alt for høj, og kom sjovt nok tilbage med en pris der lige lå lavere end vores på ca. 400.000,-,  her var  jeg i forvejen den billigste, og de andre lå 40-65.000,- over, fik jeg senere oplyst af dem begge, som også fandt det underligt at de fik lov at regne en ny pris.

Så det sker desværre, og er irreterende da man jo bruger en masse tid, og penge på det, også forventer man at beslutningen at håndværkere bliver taget på et ærligt grundlag, og ikke på hvem der kender hvem, for så  kan det jo være ligegyldigt med at indhente flere tilbud, når man alligevel vælger en man kender, men med disse tilbud kan man måske presse ham i prisen, så man ikke kommer til at betale for meget for opgaven.

Fra Skælskør
Tilmeldt 25. Dec 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Taksatoren kommer fra et forsikringsselskab, så for kunden betyder prisen nok ikke noget da det er forsikringen der betaler.

Tømrerfirmaet Martin Larsen fra Skælskør (Vestsjælland)

Fra Skælskør
Tilmeldt 25. Dec 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige præcis du rammer helt rigtigt, jeg har kontaktet pågældende forsikringsselskab og forklaret sagen, spørgsmålet er bare hvor langt jeg skal gå???

Tømrerfirmaet Martin Larsen fra Skælskør (Vestsjælland)

Tilmeldt 31. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke længere. Det er spild af din tid, og det er egentlig en sag mellem taksator og forsikringsselskabet.

Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tml.

Jeg syntes du skal trække den så langt som du kan! du for ikke noget at lade være, det er vel i bund og grund ulovlig og total spild af din tid.

Jeg ejer slev en tømrer forretning og jeg syntes generelt vi skal finde os i meget fra vores kunder.

Blev selv snyt for 500.000kr af en arkitekt i sidste uge...

vh

jesper

Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg foeler med dig- det er traels naar man har det bedste tilbud, men opgaven gaar til en anden person.
I mine oejne er der kun een ting at goere- bide i det sure aeble og komme vidre.
Med min virksomhed her i "small town Georgia" har jeg flere gange oplevet  at opgaven gik til en der var dyre og havde et ringere produkt, men paa disse kanter er der et ordsprog der gaar nogenlunde saadan......
" It is all about who you know and who you blow"

Der er ikke meget man kan goere, med mindre loven bliver overtraadt, bare komme vidre, og erkende at der er ting man ikke kan aendre. Venner og bekendte vil i mange tilfaelde blive prioriteret hojre end andre- og hvis man som mig bor i en by med 13000 indbyggere, saa er chancen for at konkurere med en ven/ bekendt, rimelig stor- saa jeg har valgt at koncentrere mig om stoerre byer som Atlanta.

Men som jeg startede med at sige- jeg kan sagtens forstaa dig.....  tabt tid/ fortjenste, og vide at det ikke gik aerligt til..... det er frustrerende.

Adam

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror desværre ikke du får noget ud af at gå videre med sagen

Det sker dagligt, herfra hvor jeg kommer er der et byggefirma som taksere for nogen forsikringsselskaber

De får flere opgaver af forsikringsselskabet selvom de er op til 30-40.000 dyrer end de andre håndværkere der byder

Så jeg er færdig med at give tilbud til forsikringselskaber, og når man så får en ordre går der flere måneder inden man får sine penge

 

Fra Skælskør
Tilmeldt 25. Dec 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen der ved om dette er lovligt???

Tømrerfirmaet Martin Larsen fra Skælskør (Vestsjælland)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)