Har du taget backup via kontrolpanelet, vil du også kunne reetablere den vej. :)
Har personligt alrdig selv taget backup, eller overhoved tænkt tanken :b
Men hvad skal jeg lige præcis gøre for at få det her ordnet nu?
Så har du det, jeg kalder en udfordring. :)
Så må du enten håbe på, at Meebox har styr på backup, eller starte forfra og få lavet installationen af sitet ordentligt og sikkert fra bunden.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Troede ærlig talt det var sikkert når jeg bare installerede wordpress og alt det der. :b
Er ærlig talt lidt ude og skide med det her lige nu.
Jeg vil anbefale dig at få hjælp.
Ellers risikerer du at komme på ret dybt vand.
At et Word Press CMS er let at bruge i det daglige, gør det efter min mening ikke, at alle kan sætte solid sikkerhed op.
Derfor ... få hjælp. :)
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Du kan få dem til at restore den sidste backup de har af din side, men det betyder jo ikke at hackeren er væk nødvendighvis
Det er helt korrekt og en rigtig vigtig pointe.
Vi observere løbende aktiviteterne blandt banditterne og har en række sites under "observation".
Vi har bla. et site der er hacket via et manuelt job, dvs. det er ikke bare et script der er kommet forbi. Her blev sitet kompromiteret i starten af november, men først i januar begyndte der er at komme aktivitet fra hackeren, i det tilfælde er bagdøren med i de fleste backups.
Så husk, det er sjældent nok bare at restore og opgradere hvis et website er blevet kompromitteret (det sammen gælder forøvrigt også for en PC), der skal ryddes ordentligt op eller laves en ren installation igen.
Nu skal jeg lige se om jeg overhoved kan få det her ordnet, ellers er jeg alligevel helt ude og skide med det.
Men hvad er det der skal gøres så, for at det er mere sikkert?
Start med at ringe til meebox, hvis du har et telefonnummer til dem. Det ser ud til at det er alle wordpress installationer på web12.meebox.net der er ramt, så det er ikke sikkert du kan kan lukke sikkerhedshullet.
Meebox er nød til at handle, men der er nogen der skal gøre dem opmærksom på de har et problem.
Jeg kan ikke selv gå ind og restore den backup eller hvad? Det er meebox der skal gøre dette ?
Det har jeg ikke helt styr på, kender ikke deres setup, kan være de har R1Soft, hvis de har det kan du selv gøre det via cPanel (led efter R1Soft i cPanel), ellers må du bede Meebox om at gøre det for dig.