Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min Wordpress er blevet hacket! Kan ikke logge ind :(

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 426
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Skou :

Din side er IKKE blevet hacket. Du har derimod skrevet forkert i adresselinien.
Hvor du har skrevet
www.akasse-manden.dk/wp/wp-admin

skulle du have skrevet:

www.akasse-manden.dk/wp-admin

( Har du planer om at lave to forskellige hjemmesider - eller en testside - på samme database, så skal du til at rode med at ændre prefix og andet sexet snavs.)

det var den admin url jeg modtog fra wordpress dengang, så må formode det er den. Men logger normalt også ind på den anden, dog kan jeg ikke logge ind da den er blevet hacket jo ?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Skrevet kl. 12:07

Jacob Hansen:
Jeg ville restore fra en backup, meebox burde har vel en, også kigge på at få sikret din Wordpress side, og sørger for Meebox undersøger sagen da det lyder til en del af deres kunder har haft problemer med at være hacket på det sidste :( (kan godt bare være et tilfælde, synes ikke det ser ud til at komme fra samme hacker, og alle de tilfælde jeg har set har været wordpress, så nok bare fordi wordpress ikke er blevet ordenligt sikret). Efter backup er restored skal du os gennemgå dine filer for at være sikker på hackere ikke har lagt en bagindgang op før han rent faktisk ændrede på din side

Problemet er at jeg rent faktisk ingen teknisk snilde har omkring sådan noget, så er fuldstændig på bar bund. Plus jeg står i den sitiuation at jeg skal på ferie kl 5 i nat, så tiden er knap :/

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:

Hej alle. 

Er der nogle der kan hjælpe?! 

Tror min wordpress er blevet hacket for kan ikke logge ind, og når jeg går ind på admin url så kommer der en skærm frem hvor der står jeg er blevet hacket. 

Hej,

Du bør tage kontakt til hostingudbyderen, Meebox, og oprette en support ticket.

Der kører en lignende debattråd, hvor der er råd til at reetablere og sikre imod gentagelser.

Men først en support ticket, som udbyderens support kan lægge i stakken af indkomne tickets i dag. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Skrevet kl. 12:15

Koster det penge at lave denne support ticket ? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19

hehe nej det er gratis at at lave en support ticket, det er din kontakt vej til Meebox.

Du kan få dem til at restore den sidste backup de har af din side, men det betyder jo ikke at hackeren er væk nødvendighvis. Hvis du ikke har tid til det så ville jeg råde til at ligge siden offline indtil du har tid til at få kigget ordenligt på det. Der er tonvis af guides til hvordan du får sikret din Wordpress installation så kig på dem

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Skrevet kl. 12:21

Jeg kan ikke selv gå ind og restore den backup eller hvad? Det er meebox der skal gøre dette ?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:27

Jacob:

Jeg kan ikke selv gå ind og restore den backup eller hvad? Det er meebox der skal gøre dette ?

Har du taget backup via kontrolpanelet, vil du også kunne reetablere den vej. :)

Det ser dog ud til at der er lidt rod i din opsætning, når du angiveligt har to forskellige wp-admin sider.

Der skal nok lidt oprydning til, så der kommer styr på det.
Det er lettere at holde en stringent installation sikker, end en hvor der ligger "skyggesider" på. 

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Skrevet kl. 12:28

John Nielsen:
Har du taget backup via kontrolpanelet, vil du også kunne reetablere den vej. :)

Har personligt alrdig selv taget backup, eller overhoved tænkt tanken :b

Men hvad skal jeg lige præcis gøre for at få det her ordnet nu?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:28

Det er ikke nok at indlæse en backup, du skal ha' lukket hullet, som hackeren har brugt.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Skrevet kl. 12:29

Karsten Sønderup Hansen:
Det er ikke nok at indlæse en backup, du skal ha' lukket hullet, som hackeren har brugt.

Jamen hvordan gør man sådan noget når man absolut er en spasser til koder, og alt sådan noget :)

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)