Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gul/hvid pladet bil bruges privat og til firma

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Bjerringbro
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 75
Fra  Partypoint Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har lige startet en personlig eget virksomhed hvor jeg bruger vores privat bil til firma kørsel vi udlejer udstyr og skal derfor tit kører ud med dette jeg synes jo så at firmaet skal betale for diesel som bilen bruger når den kører firmakørsel bilen er med gul/hvide plader mit spørgsmål er om jeg må gøre dette altså trække dieselen fra?

Mvh Jonas Kolding

Partypoint - Midtjyllands fedeste udlejning af festudstyr. Uanset om du skal bruge jukeboxSlush Ice maskine eller et lydanlæg med power!

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 22:27

Når det er enkelt mands ejet virksom hed skal du lige passe på. En privat bil i firma regi??? Du skal lave køre bog og nedskrive korrekte kørte km der er firma reg. Du skal kunne dokumentere overfor skat hvad der er køer privat og hvad der er kørt i firma regi. Mener ikke du må trække diesel frA da der jo kan være tvist om hvorvidt det er firma eller privat. Jeg ville nok trække km penge fra til højeste sats. Men synes da du skal ringe til skat og forhøre dig hvilke muligheder du har i denne situation. De er jo heldigvis til at tale med :). Bare så du ikke får dem hængende hele tiden

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 6. Mar 09
Fra  Partypoint Skrevet kl. 03:02

Tak for svar du har helt ret tror jeg vil ringe til dem mandag :) synes bare det måtte være billigere for firmaet hvis jeg bare fyldte lidt diesel på bilen en gang imellem..

Partypoint - Midtjyllands fedeste udlejning af festudstyr. Uanset om du skal bruge jukeboxSlush Ice maskine eller et lydanlæg med power!

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 6. Mar 09
Fra  Partypoint Skrevet kl. 23:24

Har selv fundet svaret på mit spørgsmål det kan godt lade sig gøre da bilen er indregistreret til privat brug må man trække drift og vedligeholds udgifterne fra og tage 3,85 kr pr kørt km. :) så til andre der sidder med dette spørgsmål kan i bare tjekke skats hjemmeside - J.2.4.2 Vare-Lastvogne - Drift § 41, stk. 2 vis i skulle være i tvivl

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:00

Jonas Kolding:
da bilen er indregistreret til privat brug må man trække drift og vedligeholds udgifterne fra og tage 3,85 kr pr kørt km. :
Det må jeg sige lyder forkert i et personligt selskab - ENTEN kan du dække driftsudgifter til de km som den kører firmakørsel ELLER tage 3,80 men den der dobbelt forstår jeg ikke og slet ikke hvordan I skulle kunne trække alle vedligehold og driftsudgifter fra hvis det ikke er en firmabil

Inden du jubler, så dobbeltcheck lige - det lyder forkert -eller rent ud - det er forkert- du kan ikke stille privatbil til rådighed og så både trække driftsudgifter for de km og kørepenge for de samme km - Jeg har ikke kræfter til at læse mange j242 links, men er sikker, det er et eller andet misforstået desværre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 00:10

Cookie har ret. Enten eller :)

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 6. Mar 09
Fra  Partypoint Skrevet kl. 00:44

Du må vil gerne trække kørt km fra først og så momsen på driften/vedligehold da pengene jo i sidste ende kommer ud skattefrit ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:48

Jonas Kolding:
Du må vil gerne trække kørt km fra først og så momsen på driften/vedligehold da pengene jo i sidste ende kommer ud skattefrit ?
nej 

Hvor får du det fra, at han må trække momsen fra sin private bils km fra i selskabet (betaler vel ikke fri bil) og samtidigt hente skattefri kørselsgodtgørelse. Min svar klart NEJ - men jeg fatter vel helt enkelt ikke hvordan pengene kommer ud skattefrit - ud over enten driftomk eller skattefri kørselsgodtgørelse for de km som han fører klar kørebog for - antal km, da - fra - til - kundenavn/formål -dato???

vh

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 6. Mar 09
Fra  Partypoint Skrevet kl. 00:59

Hmm.. Det kan da godt være jeg skal have fat i min revisor så til at få helt styr på dette :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:02

Big Smile klogt - men lige der er det simpelt - tag statens takst for kørsel i den  - skattefrit - og det er så det (du vil sikkert ha ganske meget ud af 3,80 skattefrit pr km så tag det posetivt - men JA, vis du har den slags ?? og sikkert har flere, så få en god bogholder eller revisor ind over til at hjælpe

vh

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)