Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan med moms ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften, jeg har nu i den sidste stykke tid prøvet at planlægge en realisering af min drøm om at blive selvstændig.

Jeg har nu lagt en 5 års plan, hvor jeg i løbet af det sidste halve år af 2012 tager på en masse iværksætterkurser. man kan vel aldrig få nok info :)

så havde jeg tænkt mig, efter snak med banken, om at skulle samle mit eget fundament til min drøm, det vil sige at min drøm er en fysisk butik, og for at nå den drøm, vil jeg i 2½ år starte med at samle et lager som skal danne fundamentet til min butik, dog ikke fysisk butik endnu, da jeg om 2½ år vil starte ud med en webshop og have den kørende i godt 2½ år, og se hvordan det går, og skabe et netværk, og forhåbentlig god omtale.

men nu er mit egentlige spørgsmål så, hvis jeg nu finder et firmanavn + for mig registreret som firma allerede når jeg begynder at købe mit varelager hjem, det vil sige ca. i oktober i år, kan jeg så få trukket momsen fra de ting jeg køber ? eller skal man moms registreres, jeg har jo ikke nogle indtjening før om 2½ år, men regner med at købe mit varelager incl moms, og jeg vil gerne have trukket det fra igen via min selvangivelse, dog aner jeg ikke om jeg kan få noget tilbage da jeg jo nok ikke er momsregistreret pga. jeg ingen indtjening har. eller hvordan er det lige at det foregår ?

Fra Odense
Tilmeldt 6. Jul 12
Fra  Galla Copenhagen Skrevet kl. 21:21

Når du få dit CVR nummer, skal du føre momsregnskab (det ikke det samme, som selvangivelse) med det samme.

Gem alle regninger, 1 gang i kvartalet indberette moms (pligt), og du vil få momsen retur (på din nemkonto).

Tilmeldt 2. Jul 12
Skrevet kl. 21:24

Okai, og så skal jeg først momsregistreres når jeg har en indtjening ikke ?

Fra Næstved
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Mejsner IT Skrevet kl. 21:26

Når du får dit CVR nummer er du MOMS registreret og skal opgive både slags og købs MOMS til skat.

Tilmeldt 2. Jul 12
Skrevet kl. 21:28

okai, det vidste jeg ikke hehe :)

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 22:31

Du kan kun trække moms fra i det moment du har et reg. Cvr nr. Alle kan have et cvr nr. Lige så snart du har det kan du trække momsen. Dvs du hvert kvartal skal indberette moms. I moms og u moms.

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 22:46

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50

men du må omsætter for 50.000 kr for du behøves at blive moms registret men jeg vil anbefale dig at gøre det med det samme da der er mange leverandør du ikke kan handle ved uden cvr nummer  

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)