Det er jeg lidt uforstående over for Jesper, fair nok det du siger med hvid baggrund, det er jo en smagssag, men når du åbner hjemmesiden op og er kommet over den hvide "farve", står der nok ( Coffee ) 5 steder på forsiden og billed af en
kaffe vogn, undermenu osv.
Selve opbygningen af siderne virker ikke intuitiv på mig, og signalerer ikke "kaffe" (i mine potentielle kundeøjne). Hvis jeg lige var landet på én af jeres sider efter eks. at have søgt på "kaffe" i Google, ville jeg hurtigt gå videre til en anden hjemmeside, som kunne give mig det jeg skulle bruge og som signalerede "kaffe". Det er ikke et spørgsmål om, hvor mange gange I SKRIVER "coffe"; det er et spørgsmål om, hvor mange gange jeg LÆSER "coffe" (der er stor forskel) - det er mig, som potentiel kunde, der ved hvad jeg søger (jeres opgave er at give mig det lige så snart jeg lander hos jer).
Når I udvikler jeres hjemmeside, skal I konstant have for øje, at kunderne i princippet er ligeglade med, om de handler hos jer eller hos naboen. Jo bedre I er til at fange og fastholde kunderne, desto flere kunder får I. Søg på "konverteringsoptimering" og brug lidt tid på at lære principperne - det er lidt af en videnskab, men hvis man bruger konverteringsoptimering korrekt, kan man øge sine indtægter betragteligt.
Du kan gøre utroligt mange ting selv, uden at skulle betale andre dyrt for at gøre det for dig. Her er nogle genveje til læsestof om konverteringsoptimering:
Synes nu ideen, virker OK, men kommer det ikke til at have den forkerte virkning, når man ikke har det professionelle gear og ikke er vant til at stå foran TV-linsen ?
Måske, hvis I selv laver videoen. Men du kan af og til finde tilbud her på Amino, hvor en bruger tilbyder at lave en professionel video for omkring 5000,- (og opefter). Lad andre tage sig af det, I ikke er gode til (det giver et bedre resultat). En professionel video kan fortælle mere om jer på kortere tid end i nogensinde kan skrive med kilometerlange tekster på jeres hjemmeside - mere effektivt.
Du mener vi skal vise vores nummer mere eller bare flere kontakt muligheder ?
Ja og nej. Call to action er en række principper, som gør at brugerne føler at din hjemmesider "arbejder med dem" og som dirigerer kunderne derhen, hvor du gerne vil have dem hen på din hjemmeside (det kunne være jeres kontaktformular) - f.eks. når kunden flytter musen til en knap, skal knappen reagere visuelt (skifte farve, skygge, tekst eller lignende). Call to action er kort forklaret små "tricks", der gør kunden mere købelysten og som gør, at flere af dine besøgende konverterer fra besøgende til kunder. Man skal ikke overdrive call to action, men bruge det strategisk og de rigtige steder.
Prøv at søge på "call to action" - der findes både blogindlæg og artikler om emnet er desuden beskrevet i Morten Vadskærs e-bog.