Der er ingen grund til at spilde tid på at sidde og google noget manuelt når man kan sætte Google Alerts til det. Jeg har gjort det med nogle specifikke søgetermer jeg gerne vil have et tip om når Google finder dem på ny-indekserede sider og har brugt servicen i flere år efterhånden. Så får jeg en mail fra google når nye sider indeholder de ord. Meget, meget brugbart, men et overset værktøj fra Google. Hermed er tippet givet videre! :-)
Alerts giver dog ikke mulighed for at se hvordan Google prioriterer indholdet om dig.
Søren Risager har lavet toolet Impersonal.me, der laver en upersonlig søgning på Google. Det giver et mere retvisende billede af, hvordan andre ser dig når de Googler dit navn.
Jeg googler jævnligt mig selv (i hvert fald en gang om ugen) for at holde øje med, hvordan jeg tager mig ud i Google. Kontakter, kunder osv. bruger jo allesammen Google til at researche, så det er jo ikke helt ligegyldigt :-)
Bruger Alerts, men googler stadig for at se SERPS.
Morten Vium:
Søren Risager har lavet toolet Impersonal.me, der laver en upersonlig søgning på Google. Det giver et mere retvisende billede af, hvordan andre ser dig når de Googler dit navn.
Endnu hurtigere er det (Hvis man bruger chrome) at ctrl + shift + n og så søge. Det åbner et inkognito vindue, hvor markøren står i søgefeltet
Bruger man internet explorer, så er det ctrl + shift + p hvilket åbner deres inPrivate vindue, her skal man dog selv lige finde google først. Og så er det ikke så hurtigere mere..