Hej, Hvis jeg skulle starte forfra mht. affiliate/adsense ville jeg tage kontakt til Anders Saugstrup og få en aftale om at arbejde på et af hans domæner tilgengæld for sparring omkring markedsføring og selvfølgelig en del af fortjenesten. Ved dog ikke om han tager flere ind i stalden, så at sige. /Anders |
SKS10:at man feks henvender over til en bestemt side og tjener noget pr klik,
Affiliate er oftest salg på den måde, så er der lead affiliate, hvor du får folk til at udfylde spørgeskemaer, tilmelde sig et nyhedsbrev etc. Der er sider som betaler rimelig fornuftigt (over en 10'er) per lead. CPC - cash per click, er når folk klikker på en annonce. Der er AdSense rimelig meget fremme. Det fungere sådan set meget nemt, du sætter et script ind på din side (hvis du bruger AdSense eller andre steder som har det), og venter pænt på kliks. Og så er det bare med at placere dem nye steder og eksperimentere med CTR - click through rate.
Der er også pay per view, men før at det er mere værd end få cent, kræver det virkelig mange page views. Hvis du kan lave en niche side, og få den optimeret til virkelig specifikke søgeord (oftest de med meget lidt konkurrence - og få søgninger), så kan du opleve at en stor del af trafikken enten køber via dine links, eller klikker videre til nogen af dine reklamer.
Hvis du kunne tænke dig at overveje det med leads, så kan du prøve Maxbounty.com. Det kræver godt nok et lille opkald til Canada, men det er ikke særlig dyrt. Jeg slap selv 15 kroner efter flere opkaldsforsøg (i alt). Og de betaler rigtig godt per lead. Og salg.
Men held og lykke med det :)