Hej amino Jeg vil bare høre, om jeg skal have og hvor vigtig det er at der nofollow på affilliate links ? |
Jeg ved ikke om det er vigtigt, men så længe de er dofollow ser google dem som betalings links.
Jeg ved ikke om det er vigtigt, men så længe de er dofollow ser google dem som betalings links. |
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Hvilket i sig selv er en overtrædelse af Google's retningslinjer - betalte links må ikke videregive linkværdi. |
Efter min opfattelse skal det være Nofollow. |
Umiddelbart kunne for jeg forestille mig, at Google allerede har sat et filter op der i praksis automatisk sætter et "nofollow" på kendte affiliate tracking URLs. Det ville ihvertfald give god mening i min verden, hvis de gjorde, for alle disse URLs er jo betalingslinks. Pga. ovenstående vil jeg heller ikke være bekymret for om jeg har sat et nofollow på mine affiliatelinks eller ej. Jeg har lige søgt lidt på Google og fundet følgende interview med Google's Matt Cutts der specifikt taler om nofollow og affiliate links. For at opsummere: Google genkender automatisk en lang række affiliate links, men hvis du er i tvivl, så brug nofollow. |
Tak for svar. Det vil sige at det skal være nofollow på efter Google's retningslinjer ? Det vil være lidt af en opgave og skulle ind og rette alle links. |
Aligevel har jeg ligget nummer 1 på mange søgeord for samme website med semi stor konkurrence(selv med dofollow), men jeg anbefaler aligevel ikke at man bruger dofollow på affiliate links. |
Nu er det lidt ligegyldigt om du har ligget højt med et site hvor du videregiver værdi for betalte links, det har intet med spørgsmålet at gøre. Generelt er det sikreste at sætte nofollow på betalte links, så man ikke risikerer en straf fra Google, så din anbefaling er god nok. |
Nu skrev han også at man ikke må vidregive linkværdi fordi det er mod deres retningslinjer. Hvor jeg skrev at selvom det er mod deres retningslinjer så er det altså også mugligt at fortsætte uden straf. Men ja anbefalingen er god nok. |