Jeg fik i sidste uge afslag på banken på et lån til opstart af min virksomhed. Der var forretningsplan og budget inkluderet. Budgettet viste faktisk at første år vil gå i nul - endda med et lille overskud. Men nej, de ville ikke være med til at bevillige et lån på 50.000 kr.
Det er virkelig træls at jeg nu står med den fedeste plan for min drømmevirksomhed, men jeg kan ikke komme videre i det tempo som jeg ønsker. Jeg bruger alt hvad jeg har af overskud på min privatkonto, men det er desværre ikke nok, når man er på barselsdagpenge.
Jeg har alt klart. Det eneste jeg mangler er pengene. Derfor håber jeg I kan hjælpe og komme med nogle gode råd/fif, nu hvor der ikke længere eksisterer iværksætter starthjælp.
Hvorfor sagde de nej? Der er som regel en bedre grund end de ikke lige har lyst (omend der her i finanskrisen føles det nok sådan). Det kan være at de ikke tror lige så meget på ideen som dig - og måske med gode grunde.
Prøv andre banker og se om de er mere villige. Da det ikke er et større lån end 50k, bør det ikke være urealistisk
Få et arbejde i 6 måneder. Hvis der knokles kan der sagtens spare det beløb op ved at pause drømmende lidt. Selvfølgelig er det svært når der er kommet en lille ny (og måske er 12 måneder mere realistisk), men måske er der en mand som kan hjælpe?
Søg "rigtige" investorer. Der har du dog ikke pengene indenfor 6 måneder, og det er et helt nyt videnfelt man ikke bare lige hopper ud i
Tag et højrisiko lån hos nogle af de her griske DER/Eikbank/Ekspressbank type r(jeg ville aldrig gøre det - det er simpelthen for risikofyldt - men det er en mulighed)
Du er ikke den første som sender den til mig. Og jeg passer ikke på en eneste af dem!
At starte en virksomhed kræver benhårdt arbejde, som jeg allerede er i fuld gang med.
Jeg er 24 år, har masser af jern i ilden og klar til at smede. Jeg har fokus på min virksomhed og ved at det bliver hårdt de første mange år, men derefter skulle det gerne lette, i og med at der forhåbentligt er økonomi til at kunne ansætte. Og på sigt vil det kunne give en frihed!!!!
Min mand er selvstændig og har været det i 5 år. Så ved hvad jeg går ind til, men har samtidig også den bedst tænklige opbakning!
Hej Tina hvis det er en webshop du vil starte så vil jeg råde dig til at finde en alternativ traffik kilde end Big G. Fordi det er næsten umuligt at ranke på børnetøj og det tror jeg egentlig godt at banken er klar over :-( og hvis du ikke kan finde en alternativ traffik så er long tail vejen at gå. Skriv det ind i forretnings planen så er jeg sikker på at banken med glæde vil låne dig penge :-)