Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

endnu en webshop med børnetøj :P

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, i tænker jo nok, årh nej ikke en til af dem der, men jo, jeg har nu planer om at starte en webshop op med børnetøj alle kan være med til hvad angår prisen.. har sådan set et par spørgsmål, og at søge efter dem på google virker håbløs :)

1. er der nogle der har nogle erfaringer med at starte egen virksomhed og have førtidspension (noget med at man muligvis kunne sætte den på bero eller bibeholde den ?)

2. jeg har en plan om at købe små varepartier, eller restpartier af baby/børnetøj, for ikke at købe ind for en ½ million og så finde ud af at det ikke kører.. men mener i det er en god ide at købe flere små partier for også at få et lidt bredere udvalg

3. nogle der kender nogle gode sider hvor man kan købe restlager op, og handle intern mellem virksomheder ?  

har i nogle gode råd ellers hvad man lige skal tænke på ved opstart ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04

1. Det store spørgsmål som en sagsbehandler ikke kan svare på.

Som udgangspunkt må du godt starte virksomhed som førtidspensionist, hvis du arbejder nogle få timer om dagen. Du kan derfor ikke åbne en fysisk butik og selv passe butikken 6 dage om ugen, så mister du retten til pension.

Hvis det er en webbutik du vil starte burde der ikke være noget problem i det. Der er nogle regler omkring modregning i din pension. Disse regler er forskellige alt efter hvilken pensionsordning du er på. Er du på den nye ordning må du tjene ca 60.000 om året før der bliver modregnet. Dit overskud skal indberettes til kommunen.

Jeg har før hørt at der er mulighed for at få sat førtidspensionen på pause i op til et år, hvis man vil forsøge sig med at arbejde. Men jeg er ikke 100% sikker på denne regel. Her bør du kontakte en sagsbehandler.

Tilmeldt 2. Jul 12
Skrevet kl. 21:09

det lyder meget rigtig, jamen man starter jo altid ud i det små, og det er jo det jeg mener, med at der er jo en grund til jeg får pension, men føler mig mere klar end nogensinde.. men hold da op en masse man skal i kontakt med for at starte en webshop..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30
Tilmeldt 13. Jun 12
Skrevet kl. 22:02

Hejsa..

Jeg går lidt med samme tanker som dig om at starte en webshop, mit skal dog være med legetøj i stedet for børnetøj(:

Men jeg mangler også gode råd til hvor man kan opkøbe små varepartier, og eftersom det ikke er det samme vi skal opkøbe tænkte jeg på at vi måske kunne hjælpe hinanden lidt på denne front..

Hvad angår hjemmesiden, har du så helt styr på den?(;

Mvh Heidi

Tilmeldt 2. Jul 12
Skrevet kl. 06:12

Jamen goddag Heidi.. 

havde nu også tænkt at jeg skulle have legetøj med på siden også, men det er mere sådan nogle kendte mærker, brio, lego, hello kitty osv..

er kun i helt opstartsfasen, så har kun alle ideer i hovedet, dog har jeg lavet budget og hvad det koster at starte op.. 

men man kan jo altid godt have et sammenarbejde.. har nemlig muligvis fundet en, som køber og sælger varepartier, som har legetøj, og børnetøj, og meget meget mere.. 

det er jo ikke fordi min hjemmeside skal være fyldt op med legetøj, men jeg ville bare gerne have et lille parti med forskellige sager hjemme.. 

men jeg tænker lidt man kunne jo evt lave et sammenarbejde hvor jeg evt henviser til din webshop med legetøj, fordi så kan jeg måske droppe at tænke på legetøj, og du så henviser til min børnetøj, men det kræver at du er med i det princip min webshop har, og det er at folk med en dårlig økonomi også skal have råd til at købe nyt.. selvfølgelig skal det køre rundt, men man skal ikke købe noget ind til 5 kr og sælge det for 150 kr.. 

hvis du stadig er frisk, kan du jo lige skrive.. 

mvh Cindy

Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 07:27
Hej cindy. Lov mig du undersøger markedet grundigt.
Sæt dig ind i hvad det vil kræve at få kunder, det kræver relevante besøgende som koster mange penge i den branche pga konkurrencen.
Man skal have ét solidt markedsførings budget for ikke at drukne i mængden. Det er ikke nok at være billig når man er oppe imod så mange og store konkurrenter.

Mvh Rasmus
Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 08:34

Selvom at der er hård konkurrence på markedet, kan det sagtens lade sig gøre, hvis man formår at skille sig ud som Rasmus nævner.

Jeg ville derfor råde dig til at lægge en lille strategi for hvordan du vil skille dig ud. En god idé er at give dine kunder en oplevelse af en merværdi når de handler hos dig. Skab en hyggelig stemning på din webshop og gør din forretning personlig - det skaber loyalitet at dine kunder kan se det er en person de handler hos (selvom at det er på nettet) frem for bare en online pengemaskine. Læg noget hjerte og sjæl bag din webshop og skriv produktbeskrivelserne med dit helt eget personlige sprog.

Hvis det er første gang de handler hos dig, kunne du lægge en lille velkomstgave ved deres første ordre. Måske et par børnestrømper og skriv tak fordi du handlede hos mig. Eller giv dem 5 gratis råd til, hvordan de får tøjet til at holde længere. Det gør bestemt heller ingen skade hvis du sender dem en lille gratis e-bog med gode idéer til madpakken. For selvom de kun køber børnetøj/legetøj i din webshop, er det ikke tanker og spørgsmål om børnetøj, der fylder deres hverdag. Så forær dem en løsning på hvad en sund madpakke er, en gratis børnesolcreme her til sommer eller en julesok til jul. Giv dem noget de ikke forventer og så får du hurtigt kunder i butikken !

Er dine kunder glade, fortæller de om dig til andre.

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:05

En lille tanke...

Som du selv skriver i din overskrift...endnu en webshop.

Hvordan kan det være i ikke tager en snak med hinanden? Er der plads til jer alle, er der også plads til at i kan samarbejde, eller ligefrem lave et fælles firma. Som selvstændig rammer man af og til noget modgang, som nogle takler, andre giver op. Hvis man allerede fra start har en eller flere sparingspartnere, så er der større mulighed for at kæmpe igennem den første tids underskud og komme ud på den anden side med smilet bredt.

Samarbejde på tværs, det virker på mig ret nærliggende at man efter at have shoppet børnetøj, har mulighed for at købe legetøj, og omvendt. Men det ved i formentlig bedre end jeg Cool

Held og lykke

Mvh. Martin

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)