Ja, i tænker jo nok, årh nej ikke en til af dem der, men jo, jeg har nu planer om at starte en webshop op med børnetøj alle kan være med til hvad angår prisen.. har sådan set et par spørgsmål, og at søge efter dem på google virker håbløs :) 1. er der nogle der har nogle erfaringer med at starte egen virksomhed og have førtidspension (noget med at man muligvis kunne sætte den på bero eller bibeholde den ?) 2. jeg har en plan om at købe små varepartier, eller restpartier af baby/børnetøj, for ikke at købe ind for en ½ million og så finde ud af at det ikke kører.. men mener i det er en god ide at købe flere små partier for også at få et lidt bredere udvalg 3. nogle der kender nogle gode sider hvor man kan købe restlager op, og handle intern mellem virksomheder ? har i nogle gode råd ellers hvad man lige skal tænke på ved opstart ? |
1. Det store spørgsmål som en sagsbehandler ikke kan svare på.
Som udgangspunkt må du godt starte virksomhed som førtidspensionist, hvis du arbejder nogle få timer om dagen. Du kan derfor ikke åbne en fysisk butik og selv passe butikken 6 dage om ugen, så mister du retten til pension.
Hvis det er en webbutik du vil starte burde der ikke være noget problem i det. Der er nogle regler omkring modregning i din pension. Disse regler er forskellige alt efter hvilken pensionsordning du er på. Er du på den nye ordning må du tjene ca 60.000 om året før der bliver modregnet. Dit overskud skal indberettes til kommunen.
Jeg har før hørt at der er mulighed for at få sat førtidspensionen på pause i op til et år, hvis man vil forsøge sig med at arbejde. Men jeg er ikke 100% sikker på denne regel. Her bør du kontakte en sagsbehandler.