Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe lejlighed i Danmark som opsparings objekt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man købe en lejlighed i Danmark og leje den ud ?

Scenariet er ens, har delt den op i 2 dele så det også har interesse for dem der bor i Danmark.

Lejligheden koster 2,2 mill, udbetaling 200.000 - Brutto 13.000, leje den ud for 10.000, hvordan ser sådan et regnestykke ud i grove tal og er det overhovedet muligt.

1 - Hvis man bor i udlandet

2 - Hvis man bor i Danmark

Jeg tænkte nu hvor renten er lig 0 kunne dette jo være en måde at lave en opsparing på eller er det helt hen i vejret.

På forhånd tak for svar.

Mvh

Henrik Hansen (den nye morfar)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at være boligekspert så ved jeg dog at det er meget svært at leje bolig ud til private i Danmark på grund af lejeloven. For alle boliger opført før 1992 er der IKKE fri huslejefastsættelse. Selvom du ofte ser folk sætte ret høje lejepriser på diverse boligportaler så vil man altså blive dømt til huslejenedsættelse i huslejenævnet og kan endda blive dømt til at betale pengene tilbage.

Hvis du kan overskue det, kan du måske bedre udleje ferielejlighed til udlændinge eller kortere lejemål ligeledes til udlændinge.

Jeg synes ikke priserne er lave nok endnu til det er interessant at købe i KBH.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte mere på udleje i faste perioder så lejeindtægten kunne blive et "afdrag" på lån og derved en opsparing...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

køb hellere i thailand - der får du langt højere forrentning - og ikke så mange regler :)

det må da være nemt for dig at styre - bor du ikke derude ?

 

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv hvis renten var lig 0 (hvilket den ikke er, da den helt korte F1 rente nok er 0,4% hvortil kommer minimum 0,6% i bidrag, dvs. totalt 1%) stiger renten på et eller andet tidspunkt.

Lån af 2 mio kr:
Lang 30-årig rente: 3,5% + 0,6% i bidrag = 4,1%

Årlige renter: 82.000 kr.
Estimeret ejendomsskat: 8.000 kr.
Estimeret ejerforeningsbidrag: 19.200 kr.
Estimeret administration: 12.000 kr.
Tomgang & vedligeholdelse: Ej medregnet

Årlige omkostninger: 121.200 kr. + tabt forrentning af de 200.000 kr. i udbetaling.

Så selv hvis du ender med at leje den ud til 10k pr. måned kommer det således dårligt nok til at løbe rundt. I KBH får du for 2,2 mio kr muligvis en lejlighed på knap 80m2, der kan lejes ud til en årlig leje på 1200 kr/m2, hvilket giver en årlig bruttoleje på 96.000 kr.

Omkring udlejning af ejerlejligheder / restejerlejligheder er det som udgangspunkt sådan i DK, at du taber på den løbende drift og kun kommer til at tjene i sidste ende såfremt der kommer en markant værdistigning. Forrentningen er usandsynlig lav på udlejede ejerlejligheder i DK og i dette hypotetiske eksempel er forretningen blot 2,58% (årlig leje 96k)

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for oplysningerne, kan godt se det nok ikke lige var så nemt igen og nok derfor mange andre ikke gør det. Havde jo snakket lidt med en ejendomsmægler som jo syntes det lyd ihh så spændende (et salg for ham) -Ser ud til jeg dropper idéen og Thailand kunne jeg aldrig tænke mig købe i af flere årsager.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ingen grund til at lade sig slå ud. Der er jo altså firmaer der godt kan leve af det i DK, men som privat ville jeg holde mig fra det pga. husleje loven som mange flere er blevet opmærksomme på, da lejeprisen efterhånden er blevet meget høj.

Men udlejning af møblerede lejligheder til enten udlændinge eller gennem fx AirBnB tror jeg godt man kan tjene ok på eller i det mindste udgifterne hjem.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)