Jeg har linkkataloget http://linkfinder.dk/. Sagt i al beskedenhed et af de lidt bedre af slagsen. Her er lidt information, om hvad jeg ser og hvorledes det håndteres. Jeg har valgt, at forsøge at undgå duplicate content for så vidt angår beskrivelserne. Når jeg får en tilmelding foretager jeg som hovedregel en googlesøgning på et tekststykke af beskrivelsen. I ca. hver 7 tilfælde findes beskrivelsen allerede i andre linkkataloger m.v. - nogle gange tillige også på den tilmeldte hjemmeside. Det er min opfattelse, at tilmelder kunne have haft større udbytte i forhold til SERP ved varierende beskrivelser samt at linkkataloger, som i stort omfang tillader duplicate content stille og roligt får nedgraderet værdien af linkkataloget til noget nær ingenting for dem, der har tilmeldt sig. Jeg kan se, at overstående synspunkter ikke er noget jeg deler fuldt ud alle andre med forstand på SEO. Der er velansete SEO-firmaer, som ikke er bange for at bruge ovennævnte taktik. En Amino ekspertblogger gik endda så vidt som at kalde linkkataloger, som kræver unik beskrivelse for crap-kataloger. Jeg bliver ikke nem at overbevise om, at jeg skulle have uret, men man er selvfølgelig velkommen til at prøve. Som tidligere nævnt bliver ca. hver syvende anvist og der bliver afsendt en afvisningsmail. I ca. 50 % af disse tilfælde kommer der ret hurtigt en tilmelding med en ny og bedre beskrivelse. Og et lille p.s. til slut – vil man gerne have varieret linkbuilding – er det ikke verdens bedste ide at udlicitere til udlandet. |
Jeg vil da gerne komme med en unik beskrivelse af en unik side :-)