Lad os først få de ubestridelige fakta af banen. Uanset om det bliver 95,- eller 119,- så er kaffen vanvittigt højt prissat, som et par kaffeentusiaster allerede har luftet deres holdninger om. Kaffe som har ligger i en nok så fin dåse i 3 måneder er ikke gourmetkaffe, og sådan er det 
Men nu var det jo ikke hvad du spurgte om, og du er jo ikke kommet her for at blive belært om hvad kvalitetskaffe er.
Efter min opfattelse er Danmark fyldt med mennesker som vil betale for indpakningen og den gode historie, uden at fatte en meter af hvordan kaffe udvikler sig og skal opbevares efter ristning. Hvis jeg have en korne for hver bekendt som stolt bekendtgør, at de har købt en Grand Cru vin,. uden at vide om der er Bourgogne eller Bordeaux den er fra, så kunne jeg købe Amino.
Hvis du tager en tur i de forskellige spiritut/delikatessebutikker vil du ofte se gennemsigtige glas med kaffebønner med eksotiske navne og tilsvarende priser, som helt sikkert har ligget der den bedste del af et halvt år. Dem køber folk med fornøjelse med hjem, når de alligevel skal have et glas lækker pesto eller noget særlig god the.
Jeg vilel glemme Løgismose, da de jo allerede har forskellige kaffeprodukter (herunder dem der sælges i Netto). Mit bud vil til gengæld være at se at komme i såmange specialbutikker som muligt. Den letteste måde er simpelthen at tage en tur til byen og vandre ind i alle de specialbutikker du kan finde, og spørge dem høfligt hvor de får varer fra. Sandsynligvis er der en bregrænset række grossister, også til den slags butikker, og hvis du kan få fat i dem, så er du på vej. Husk også på at en række bagerforretninger, fiskebutikker (ja!), slagtere etc. i betydeligt omfang har langtidsholdbare mersalgsprodukter på hylderne, så man skal ikke kun tænke på traditionelle burikker.
Sørg så for at hjemmesiden er top tunet og lige så flot som indpakningen, og gerne med en smuk historie om bønderne som tager særlig meget omhu om kaffen, hvordan den ristes til perfektion af de dygtigste ristere med mange års erfaring.
Og hvis du virkelig tror på produktet i smagsmæssig sammenhæng, så skal du da sende en dåse til top 20 af madbloggerne i DK for at få gratis omtale. Du kan sende mig en ved samme lejlighed