Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit første video interview - tramp venligst yderst hårdt :-)

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

tambou:

Hej Lasse

Lige så snart du har trykket på pilen, tæller youtube 1 seer - tror du selv de ser det hele hvis det er 1 time - gør du - kender du nogen der gør?

Mange undersøgelser har vist at 2-4 min. er den optimale længde på et indslag.

Lur havd de gør på DR og TV2 - det er ikke styret af tilfældighedder men af mange års erfaring.

Stor forskel på en kanal på TVet og Youtube, jeg ser dagligt 5 eller flere 30+ minutter videoer, kender mange andre der også gør.
Ikke alle indslag behøver at være overskrifts fortællinger.

Det er et dybdegående interview, ikke et indslag om automekanikeren med oversvømmet biler.

Men lige meget hvad, så kan trådstarteren jo lave split test og selv se hvad er bedst.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 22:58

Jeg har i de sidste mange år produceret web videoer til YouTube og har selv erfaret at folk på nettet har en dårlig tålmodighed når det kommer til at se videoer på YouTube. Der skal nok være nogen der ser det hele, men størstedelen vil falde fra efter et par minutter.   

Det vedhæftede billede viser fastholdelsen af publikum på en af vores længere videoer. Som du kan se ligger den på 100% indtil 2 min inde. Sådan er det på mange af vores længere videoer. Hvor i mod at publikum på vores kortere videoer ser det hele og tit klikker sig videre ind på vores kanal efterfølgende. 

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 23:05

Yep, men der er forskel på indhold.

Lavede du ikke videoer som var ment at gå viralt på humor?

Samt hvis man deler et 1 times interview op i 30 segmenter, så vil jeg aldrig få set den og en masse vil kun se 3.3% af interviewet.

Det er rigtigt at 2-4 minutter er det længste for videoer på nettet for mange kategorier, men vi snakker ikke om at skabe et viralt hit men seriøst indhold.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 23:18

Selvfølgelig er der enkelte der vil se det hele, men chancen for at folk tilfældigvis bare støder på den og ser det hele er ret lav. Men så længe at du bygger et fast publikum som hver gang forventer et grundigt interview skal de nok se det hele. Det kommer nok bare til at kræve lidt ekstra tålmodighed fra din side.  

Jeg synes forresten selv at det er en dårlig idé at dele interviewed of i 20 dele. På den måde er der endnu færre der vil se det. 

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hvis du ikke kan fortælle historien på 2 min. har du sandsynligvis slet ingen historie.
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 23:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

tambou:
Hvis du ikke kan fortælle historien på 2 min. har du sandsynligvis slet ingen historie.

Kan ikke være mere uenig, der er også noget der hedder dybde.
Vil du seriøst have folk skal fortælle deres historie på 2 minutter?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 23:32

Tobias Eberhard:
Selvfølgelig er der enkelte der vil se det hele, men chancen for at folk tilfældigvis bare støder på den og ser det hele er ret lav. Men så længe at du bygger et fast publikum som hver gang forventer et grundigt interview skal de nok se det hele.  

Præcist, trådstarteren skal skabe sin egen super fan gruppe / Tribe.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 00:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tambou:

Du stiller det hele meget firkantet op. De fleste historier kan fortælles på 2 min, men hvad er det at seerne vil have, hvem er mål/aldersgruppen?

Man kan købe en rugbrødsblanding, hvor man kun skal tilsætte vand og gær, og brødet ta´r dermed ikke lang tid at lave, og det smager sikkert udemærket. Man kan osse vælge at lave et langtidsbagt brød, med økologiske ingredienser, der skal bage i sammenlagt 24 timer (en opskrift fra Camilla Plum).

Man kan vælge at æde et hurtigt måltid på McDonalds, eller bruge en hel aften, og fordybe sine smagssanser på Noma eller Geranium.

Mickel skal finde ud af sin mål/aldersgruppe og hvad de er til,og hvis han vil ramme bredt, må han finde en gylden middelvej, eller f.eks. lave længere interviews, der osse kan findes i kortere versioner.

Amino Tv har f.eks. et interview som varer 2 timer, og man kan vælge at se det fra ende til anden, eller se noget af det, og resten en anden gang, ligesom en god bog.

Dem som ikke har tålmodighed til at sidde og se hele interviewet, kan vælge at høre det som podcast imens de lavet noget andet ved siden af.

Nogle af de længere interviews på Amino findes osse i brudstykker, så man kan få essensen af interviewet på kort tid. Disse korte klip er modsat de længerevarende gratis at se, og virker som gode teasers.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 01:36

Hej Mickel. 

Fed ide og god video!

Der er nogle yderst gode råd imellem her, men med hensyn til længden er min mening, at dine videoer jo nok mest bliver set af andre iværksættere, som får noget ud af selve indholdet og ikke bare skal underholdes. Derfor, tror jeg, ikke at lidt længere film vil være dårligere, tværtimod vil der være mere information og mere at lære! 

Og så mht. lyden kan du skaffe dig en eksternal mikrofon for ca 200 kr. på ebay. Jeg kan varmt anbefale HTDZ HT-81 og Audio Technica ATR3350. Den første er en "shotgun-mic". Den er beregnet til at blive mountet på kameraet eller på en stang over personerne uden for billedet kaldet en "boom pole". Da det er interviews du laver, er en lavalier mic nok bedst. Disse er oftest helt små og klippes på trøjen. Karakteristisk for dem, er deres evne til at opfange lyd fra alle vinkler, hvilket gør det gode til interviews, da de her godt må ses lidt af kameraet og derved kan sættes på trøjen. Audio Technica ATR3350-microfonen har et 5 m lang kabel (eller også er det 20 fod, anyway det er langt!) og koster kun ca 170 kr med fragt her

Du kan se lidt om hvad den kan &feature=related">her

Mvh

Ps. Jeg skal måske lige skynde mig at nævne, at dit kamera skal have et 3,5 mm lyd ind for at kunne optage med en external mic.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 11:20

tambou:

Det synspunkt ser jeg mig meget uenig i. 

Jeg har set flere +1 times interviews, hvor jeg har siddet klæbet til skærmen fordi der fløj guldkorn til højre og venstre.

Rune Gjersvik:
Man kan vælge at æde et hurtigt måltid på McDonalds, eller bruge en hel aften, og fordybe sine smagssanser på Noma eller Geranium.

Fantastisk formuleret! :-)

Asbjørn:
 Ps. Jeg skal måske lige skynde mig at nævne, at dit kamera skal have et 3,5 mm lyd ind for at kunne optage med en external mic.

Mange tak for dine anbefalinger, dem vil jeg kigge nærmere på!

Jeg havde dog selv en "Røde" i tankerne, men vil da ikke udelukke noget.

Jeg bruger et Canon 60D med 3.5mm input :-)

-

Mange tak for alle jeres svar!

Det giver blod på tanden ;-)

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)