Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit første video interview - tramp venligst yderst hårdt :-)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer!

I forbindelse med min interesse indenfor iværksætteri og selvudvikling, fandt jeg tanken omkring interview af en masse spændende unge mennesker yderst tiltalende - Et opslag fra Amino gav mig derfor det sidste skub udover kanten til at komme igang.

Denne interesse er efter mit første interview vokset, og uanset udfaldet vil jeg fortsætte med videoerne :-)

Jeg har selv fået rigtig meget ud af at nærstudere videoen efterfølgende, med hensyn til fremtoning, struktur og tale. Jeg føler mig nu meget bedre rustet til næste interview.

Hvad synes du?

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 17:04

Lyden skal forbedres og gerne optages et sted hvor lyden ikke får den hule klang.

Det må også gerne være et interview "mellem" kameraet og gæsten.
Se f.eks. Thorborg video hvor gæsten og Thorborg sidder mere mod kameraet.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 17:12

Måske kan det have interesse at se lidt hvordan andre etableret iværksætter interview er sat op.

Min absolutte favorit er hvordan Foundation filmes, introduceres og interviewes direkte i firmaet, som gæsten ejer.

Tjek et eksempel her, bemærk starten med introduktion og selve film teknikken undervejs i interviewet.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30

Du skal vinkle dine indslag meget mere skarpt. Længden bør kun undtagelsesvis være mere end 5 min - ideelt 2 min. Flere kamerapositioner og billedudsnitsstørrelser, dækbilleder som passer med interviewet, bedre lyd og en mere aktiv klipning.

Hent inspiration her fra nogle af mine interviews. De er ikke perfekte, med viser den retning du med fordel kan følge.

Frugteventyret på Lilleø

Mærsk versus Ombold

Den Lollandske Ambasade

Mange hilsner

Michael, www.tambou.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 19:08

Lasse Smith:
Det må også gerne være et interview "mellem" kameraet og gæsten.

Det er bestemt et punkt som jeg til næste gang vil sørge for, og det var da også den umiddelbare tanke at det skulle være sådan med dette. Dog havde jeg ingen kendskab til miljøet vi ville befinde os i, da planlægningen foregik meget intuitivt, idet jeg ville afprøve idéen hurtigst muligt og fik aftalt og optaget på et døgn.

Lasse Smith:
Lyden skal forbedres og gerne optages et sted hvor lyden ikke får den hule klang.

Jeg vil med garanti erhverve mig en ekstern mikrofon til næste gang, og såfremt det bliver nødvendigt derefter, vil jeg bruge min viden indenfor mixing til at bringe fokus i lydbilledet :-)

Lasse Smith:
Min absolutte favorit er hvordan Foundation filmes, introduceres og interviewes direkte i firmaet, som gæsten ejer.

Det er også en super video, du bringer som eksempel. Men først vil jeg gerne holde fokus på at bringe godt indhold, da tanken var at de også blev tilgængelige i mp3 form :-)

Mange tak for dit svar!

tambou:
Du skal vinkle dine indslag meget mere skarpt. Længden bør kun undtagelsesvis være mere end 5 min - ideelt 2 min. Flere kamerapositioner og billedudsnitsstørrelser, dækbilleder som passer med interviewet, bedre lyd og en mere aktiv klipning.

Mit ønske er at der kommer en dybdegående fortælling om udviklingen bag.

Det skal ikke være informativt, på niveau med de eksempler du viser - Men et billede af, hvem interview "ofret" er og hvad personen har på hjertet.

Havde det ikke været for hukommelses begrænsning var denne også blevet mindst dobbelt så lang :-)

Tak fordi du tog dig tiden! :-)

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 19:56

Mickel Pedersen:
Tak fordi du tog dig tiden! :-)

Det var så lidt, jeg ser frem til at se flere videoer om iværksætteri.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 20:55

Du er rolig og naturlig foran kameraet, hvilket er en rigtigt god ting og et godt signal at sende tilskueren.

Men som de andre siger er det en god idé med 3 kameravinkler og eventuelle dækbilleder, for nemt at kunne klippe i videoen uden at lave unaturlige stop.

Dertil skal du passe på at der ikke kommer for meget luft mellem toppen af billedet og personerne i interviewed. Hvis du vælger at optage med flere kameraer fremover, vil jeg anbefale dig at sætte dig ind i 180 graders reglen, og sørge for at der altid er luft i personens blikretning samt sørge for at kameraet er i hovedhøjde. Et brud på disse grundlæggende regler kan forvirre, genere og underbevidst påvirke tilskueren.

Men jeg vil i dit tilfælde først tage fat i lyden. Sørg for at mikrofonen er så tæt på personerne som muligt, for at mindske støj og rumklang. 

Jeg glæder mig til at se mere fra dig fremover. 

Med venlig hilsen

Tobias Eberhard

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17

Køb, og læs, bogen af Kristian Frederiksen "Alene med et kamera" - så er du klædt på. Kristian Frederiksen er videojournalist på TV2 og guider dig gennem alle faldgruberne ledsaget af et utal af videoeksempler.

Med hensyn til længden - hvem er det du vil lave videoer til som varer 45 minutter eller mere? Den målgruppe kender jeg ikke, med mindre det er en vip journalist og Bill Clinton eller Dronning Magrethe der er i spil.

Hvis du har materiale til 25 minutter, så overvej at lave 6 forskelligt vinklede videoer på 4 minutter hver.

Held og lykke

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 21:31

tambou:
Hvis du har materiale til 25 minutter, så overvej at lave 6 forskelligt vinklede videoer på 4 minutter hver.

Det ville jeg ikke gøre, den der klikker på videoen, er der for at se interviewet.
Der er mange interview som tager 100+ minutter på Youtube og de bliver set af en masse,

Brug energien på at finde spændende folk at interviewe, så kan du altid lave små videoer senere og sende det ud som smagsprøver til at få flere hen til videoen med hele interviewet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27

Hej Lasse

Lige så snart du har trykket på pilen, tæller youtube 1 seer - tror du selv de ser det hele hvis det er 1 time - gør du - kender du nogen der gør?

Mange undersøgelser har vist at 2-4 min. er den optimale længde på et indslag.

Lur havd de gør på DR og TV2 - det er ikke styret af tilfældighedder men af mange års erfaring.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)