Hvem blev ramt af pingvinen opdate, og har fået deres placeringer tilbage? Og hvad gjorde du for at komme tilbage? Kort og godt |
Vi har aldrig været nede pga af den så intet problem herfra
Hvem blev ramt af pingvinen opdate, og har fået deres placeringer tilbage? Og hvad gjorde du for at komme tilbage? Kort og godt |
Vi har aldrig været nede pga af den så intet problem herfra |
Jeg havde kun én side, der blev ramt. Og i dens tilfælde accepterede jeg bare, at den side ikke skulle bidrage til min kommende, passive indtjening. :p Jeg ved godt, der er eksempler på det modsatte, men det var kun min absolut ringeste side ifht. linkprofil, der tog et hug. Resten klarede sig i fin stand og et par stykker steg i graderne. |
Jeg overtog en kunde der var ramt af noget, jeg tror ikke det var penguin, men som inspiration til folk der læser med her i tråden vil jeg beskrive hvad jeg foretog mig for at få sitet til tops igen. Problem: Siden var ca røget 50 pladser ned på alle ord og fik dermed ca 0 besøg fra Google. Mit første indtryk af siden: Super fed service, fint med sociale likes og aktivitet, keywords brugt i noget nær spammy grad, en vis keywordkanibalisering og titler hvor der var brugt store bogstaver nogle steder. Løsning: Løsningen var et arbejde der tog ca 4 uger hvor vi gik stille og roligt til værks og analyserede stort set alt på siden, i følgende rækkefølge:
Da først Google tog siden til sig igen, tog det ikke mere end et par dage før rankings var tilbage i næsten samme grad som før. Råd herfra: Pas på med at begynde at bygge en masse links eller blindt tilføje en masse indhold for at komme ud af en straf, hvad enten det er penguin, panda eller noget tredje du er ramt af. Oftest ligger straffen i detaljen/detaljerne og det er med at få rettet op på dette, før man begynder at gøre sin side endnu mere kompleks og det dermed bliver endnu sværere at finde ud af hvad problemet præcist er. Det næste råd er for guds skyld at have tålmodighed. Lad være med at rette i panik uden en plan for hvad du vil. Tag det stille og roligt, men gå målrettet til værks og gennemgå ALT med meget kritiske øjne. Vinderne af Penguin blev...? Hvis du vil se hvem der globalt set er steget mest i synlighed på Google har jeg skrevet lidt om det her: Penguin – Og vinderne blev… - SEO-mand.dk . Indlægget handler om hvem der er blevet mere og mindre synlige fra januar 2012 til maj 2012. Du er velkommen til at smide en kommentar under indlægget hvis du har en mening om resultatet. |